Wachtwoord omzeilen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertjeren

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Mijn niet al te goed Nederlands sprekende buurman stond op de stoep met zijn laptop. Hij had hem trachten te installeren, maar het lukte niet. Wel had hij (per ongeluk) alvast een wachtwoord ingesteld dat hij was vergeten. Aan mij de schone taak om het ding weer aan de rammel te krijgen, maar dat wachtwoord is dus niet te raden. Is er een manier om de computer in te komen zonder dat wachtwoord??

Ik weet het niet helemaal zeke rmaar volgens mij in veilige modus.
Op deze site te zien hoe.

ja dat is mogelijk.
met een linux cd....
er staan op het forum voldoende oplossingen.
gebruik even de zoelfunctie....
Doe ik ook en als ik het gevonden heb plaats ik het hier.

en laat xp nou wel met de nt cd overweg kunnen.

werkt als een trein op xp machines....:p

mmm, de link deed het wel en toen kopiërde ik hem.
Dan ligt het toch echt aan de Microsoft site.

Als het zo'n nieuwe installatie is, is een herinstallatie dan niet sneller?

NT -> NT, 2000, XP (Dat werd in dit geval ermee bedoeld. Maar de verwarring is begrijpelijk)

Nou, het lukt niet. Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook niet echt een Groot Licht ben op computergebied. Ik krijg dat programmatje niet op een cd-rom en krijg hun computer niet zover dat hij opstart vanaf een cd-rom

Het is een computer die helemaal geinstalleerd is verkocht. Het lijkt wel of alle administratortoestanden geblokkeerd zijn en zij alleen 'userrechten' hebben. Misschien is het inderdaad beter om hem helemaal te formatteren, maar hoe doe ik dat?? Als ik op F2 druk kom ik in de Bios, maar ook daar kan ik een hele hoop opties niet selecteren; die lijken beveiligd.

Iemand een suggestie? Aan de buurtjes krijg ik het niet uitgelegd, dat je een wachtwoord echt nodig hebt om d'r in te komen en dat je dat niet makkelijk omzeilt...

Overigens kan ik ook niet in de Bios selecteren dat hij opstart vanaf een cd-rom. Dan krijg ik een melding "All items on this menu cannot be modified in user mode. If any items rewquire changes, please consult your System Supervisor"

Dit soort beveiligingen vind je normaal gesproken alleen op bedrijfslaptops... vaak met VPN omgevingen.... systeembeheer wil dan geen "vreemde software" op het ding zien en heeft alle toegangen hermetisch afgesloten.... Waarom vraagt de buurman niet even aan zijn systeembeheerder om hem vrij te maken....?

Lol

Volgens mij snap je het niet of wel.

Hij wil gewoon de administrator wachtwoord verwijderd en een nieuwe er in zetten.

Er is niks om aan de systeembeheerder te vragen:S

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan