Wachtwoord onthouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dotter

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Ik heb een computer met XP, IE 6.0 en een kabelverbinding bij chello.
Hier zijn 2 email accounts aangemaakt: een met mijn hoofd chello emailadres en een ander via een ander popserver. Biede accounts werken goed, maar bij het opstarten van Outlook Express
wordt steeds om de beide wachtwoorden gevraagd, terwijl die wel ingevuld
staan met "wachtwoord onthouden".
Weet iemand de oorzaak/oplossing

Dotter,

Gebruikt dat andere pop account ook de Chello verbinding ??? Het zal namelijk zo zijn dat hij eerst jouw Chello mail gaat ophalen via het Kabel modem en dat je andere mail verloopt via bijv. een inbelmodem.
Chello zal dan idd de verbinding verbreken en outlook krijgt de opdracht om het modem te zoeken, daarbij wordt de standaardverbinding verbroken en kan het zijn dat de andere inbelverbinding niet automatisch inbelt, omdat men maar één standaard inbelverbinding kan instellen.

Dus of je dit kunt automatiseren weet ik niet, ik moest toen ik twee accounts had ook steeds het andere account apart opstarten met een wachtwoord...
Maar misschien heeft iemand anders hier wel een oplossing voor ??

Remy

gezina:
Dit had ik al gevonden, maar omdat ik niet zo'n allround computervrouw ben, probeer ik eerst een andere oplossing te vinden: in het register prutsen is voor mij de laatste optie

Remy:
allebei de accounts lopen via de kabel, in het ene geval pop3 server van chello, in het andere geval pop3 via antenna, de smtp server is in allebei de gevallen van chello. Mail loopt ook prima: van beide accounts gaat sturen en ontvangen goed, maar als je Outlook Ecxpress opstart vraagt hij eerst om de wachtwoorden van beide accounts. (Wat bij kabel dus normaal niet gebeurd)

Ik heb hierover nog na zitten denken: de computer waar het over gaat zit in een netwerk via een router. Kan dit de oorzaak zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan