wachtwoord op 1 formulier in Access

• Onderwerp starter Onderwerp starter AdvB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AdvB

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2021
Ik weet dat deze vraag vaker gesteld is.
Daar worden in de antwoorden ook linkjes toegevoegd (draadje ?) maar die komen nergens meer uit (in ieder geval bij de 2 vragen/antwoorden die ik gevonden heb).
Ik heb dus helaas geen voorbeeld gevonden dus ik stel de vraag alsnog.

een zo simpel mogelijke oplossing om een formulier te beveiligen nadat je op button op startscherm hebt geklikt. Hoeft niet 100% waterdicht te zijn want ik begreep dat je vrij makkelijk er omheen kan werken.

Alvast bedankt

Heel eenvoudige werkwijze: als je via een instelling in het startscherm wil bepalen dat een formulier alleen lezen wordt, dan kan je op je startformulier een checkbox zetten chkReadOnly zetten. Bij het openen van het desbetreffende formulier (On Open gebeurtenis) kan je checken of het vinkje al dan niet aangevinkt staat en als dit het geval is de eigenschappen allow edits/deletions/additions van het formulier op false zetten.

Ik weet niet wat noella denkt dat je vraagt, maar volgens mij wil je dat het formulier pas geopend wordt als je een correct wachtwoord invoert. En dat doe je toch echt anders. Zet deze code eens in je formulier. Volgens mij kun je daar wel even mee vooruit.
Code:
Const WW As String = "Welkom!"
Code:
Private Sub Form_Load()
    If InputBox("Typ het wachtwoord", "Wachtwoord invoeren") <> WW Then
        MsgBox "Verkeerde wachtwoord!", vbCritical
        DoCmd.Close acForm, Me.Form.Name
    End If
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug