wachtwoord op draadloze modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilmpie

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2007
Berichten
82
ik heb vandaag een pakket van KPN gekregen waarmee ik nu draadloos internet heb rond het huis. Ik wil natuurlijk ook een wachtwoord op het internet zetten, maar ik heb geen idee hoe dat moet, of dat er standaard al een wachtwoord bij zit. In de handleiding van KPN word er met geen woord over gesproken. Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!:thumb:

groetjes Willem
 
ik heb vandaag een pakket van KPN gekregen waarmee ik nu draadloos internet heb rond het huis. Ik wil natuurlijk ook een wachtwoord op het internet zetten, maar ik heb geen idee hoe dat moet, of dat er standaard al een wachtwoord bij zit. In de handleiding van KPN word er met geen woord over gesproken. Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!:thumb:

groetjes Willem

heb er geen verstand van maar dit vond ik op het internet

Router wachtwoord

De router zelf kun je ook beveiligen met een wachtwoord. Draadloze routers hebben vaak een standaard wachtwoord als ze van de fabriek komen. Meestal admin of iets anders voor de hand liggends. Een goed router wachtwoord instellen is een must als je je draadloos netwerkje wil beveiligen. Het is in de Linksys WRT54G zo simpel dat ik er niet eens een plaatje aan ga wijden.

* Ga naar je router (open je browser, type 192.168.1.1 in de adresbalk) en log in met het standaard wachtwoord: admin. Je hoeft geen gebruikersnaam in te vullen.
* Ga naar de pagina Administration en vul daar een goed wachtwoord in. Het mag maximaal 32 tekens zijn en geen spaties bevatten. Hoe meer tekens je gebruikt, hoe moeilijker het wachtwoord te kraken is.
 
Bedoel je dat je de toegang tot het draadloos netwerk wilt beveiligen of het inloggen in je router?
 
meestal als je een nieuw pakket hebt gekregen, zit er onderop het modem een sticker met
webkey.

dat is de beveiliging die op je draadloos internet zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan