Wachtwoord op hardwareprofiel in windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daantjees

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Hoi, ik wil graag een wachtwoord op één hardwareprofiel in windows xp

Kan dit? Zo ja hoe?

mvg

Daantjees.....

:) Hier had je geen nieuwe topic voor hoeven te beginnen..
Ik denk niet dat het hardwareprofiel zelf met een wachtwoord kan beveiligen.
Maar wel je "account's" hoe dan ook als je mensen toelaat om je beheerders account te gebruiken kan je doen wat je wil en haalt het niets uit.. Als ik toch beheerder ben maak ik ook zonder jouw desnoods een nieuw account aan zonder wachtwoord en start op met het default profiel en dat nieuwe account ga ik lekker zitten internetten... :D

Je kan er wel software voor (kopen) die een wachtwoord op .exe files kunnen zetten en voor het gehele systeem gelden.

anders is je enige oplossing een beperkt account zonder netwerk adapter gebruiken voor gasten(users).Gebruik dan fast user switching, en/of pas onderstaande sleutels toe in het register en ontneem de user de rechten die sleutel te bewerken.
Restrict Users from Running Specific Applications

Laatst bewerkt:
Wat ik eigenlijk wil is dat ik op een account wel internet heb en op de andere account niet, het makkelijkste zou zijn dat ik op mijn hardware profiel een wachtwoord zet, kan dit ook met software waarmee je een wachtwoord op een .exe file kunt zetten?

Nog even een vraagje:

Welk antivirus-programma wordt er gebruikt, misschien dat daar een oplossing te vinden is!

Met Norton Internet Security kunt u een gebruikersaccount opzetten voor elk gezinslid. Elk lid krijgt een positie overeenkomstig zijn/haar toegangsrechten: "restricted" accounts geven slechts beperkt toegang tot internet. De "standard" accounthouder kan zijn/haar toegang wijzigen. Het "supervisor" account kan alle gebruikersaccounts op de computer wijzigen. Er is ook een standaard account, bekend als "unconnected", waardoor alle toegang tot internet wordt geblokkeerd als een gebruiker zijn/haar sessie afsluit, en deze blokkering wordt pas weer opgeheven als een andere gebruiker op de computer een verbinding met het web maakt.

Toevallig, heb ik hier norton internet security 2006 nl liggen, (bij mijn nieuwe pc gekregen:D ) en als ik dat dan installeer op die computer kan ik gebruikers accounts enzo regelen met wat voor een toegang zij hebben tot het internet?

Maar toch zoek ik liever een andere optie omdat ik altijd..... mindere ervaringen heb met norton.....

Laatst bewerkt:
Zoals hierboven staat zou dat moeten kunnen, de informatie komt rechtstreeks van de site van Norton, dus zal denk ik wel kloppen. Waarschjnlijk dus in 1x al je vragen en problemen opgelost hoop ik:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan