Wachtwoord op site verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wwijnands2

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2012
Enige tijd geleden heb ik op verzoek een wachtwoord voor de familiesite geplaatst.
Hierdoor wordt de site minder bezocht dus wil ik het wachtwoord v erwijderen.
Helaas weet ik niet meer met welk programma ik het wachtwoord geplaatst heb.
Dus krijg ik het niet weg.
Wie kan mij helpen??

ja ik heb de site met html gebouwd. Niet het wachtwoord daar heb ik een of ander programmaatje voor gebruikt. Ik weet niet meer wat en kan het op internet niet terugvinden.
Als ik via filezilla naar de bestanden kijk dan staat er boven de www directorie een cgi-data en cgi-bin
die had ik verwijderd maar dat gaf niet het vewachtte resultaat dus heb ik ze maar weer teruggezet

Haal alles weg en ga het een voor een terugzetten. Op die manier kom je vanzelf bij het probleem

Ron

Hoi wwijnands2,
Heb je een link naar de site?
Misschien kan uit het inlog-schermpje iets opgemaakt worden van hoe de wachtwoord-constructie werkt.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ja, hij zit goed dichtgetimmerd: niet alleen pagina's en mappen, maar ook rechtstreekse links naar bv. jpg-afbeeldingen.

Maar nu staat in het inlogschermpje o.a.: "beschermde omgeving".
Het bestand dat deze popup plaatst, heeft dus de woorden "beschermde omgeving" er in staan.

Als je de server binnenstebuiten haalt, kan je dan een bestand ontdekken met de woorden "beschermde omgeving" er in?
Of met: Basic realm="beschermde omgeving" ?
Of met: WWW-Authenticate ?

Met wat geluk zouden daar meer aanwijzingen uit naar voren moeten komen.
Of zoeken naar een bestand waar het wachtwoord in zit: het wachtwoord (of één daarvan) als zoekterm.

Een manier zou kunnen zijn:
  • De hele site inclusief alle verborgen mappen kopiëren van de server naar een tijdelijke locale map; dat is met Filezilla te doen.
  • Via de Verkenner naar die tijdelijke (hoofd)map gaan, en op de benodigde woorden laten zoeken.
    Bestandsnaam: *.* (= alle bestanden)
    Een woord of uitdrukking in het bestand: je zoekwoord
    Geavanceerde opties: Type bestand: (alle bestanden en mappen), Submappen doorzoeken.

Maar waarschijnlijk kan Naarling meer zeggen als je hier de hele inhoud van de .htaccess laat zien (of zit er een .htaccess in elke map/submap?).

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk heb ik zondg pas weer tijd verder te zoeken.
En ja ik heb o.a. op mijn PC een volledige backup van de site.
Ik werk met filezilla. Dank voor alle tips tot nu toe en ik zoek even verder

Ik zou zoeken naar een bestand wat .htpasswd heet. Die kan ook boven de root staan.
Dus boven je www of public_html of hoe die bij jou ook heet mapje.

dit weekend is de site weer aan de beurt omeen oplossig te zoeken bedankt tot nu toe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan