wachtwoord op windows 98??

Status
Niet open voor verdere reacties.

friesland

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2004
een vriend van me vroeg of ik een wachtwoord op zijn windows 98 wou zetten zodat niet iedereen meet op zijn computer kan komen.
Nou krijg ik er wel een wachtwoord in maar als je dan op annuleren drukt dan kan je alsnog gewoon zo de computer in, dat is dus de bedoeling niet.
Dus ik voer een wachtwoord in bij de bios, denk dan vraagt hij wel om een wachtwoord bij het opstrarten, maar dat doet hij ook niet.
Heb de bios wel afgesloten met opslaan maar hij vraagt er gewoon niet om?
heeft iemand tips, want heb wel wat gevonden op internet maar dat is in het engels en dat is vet vaag.

bedankt alvast

groetjes

Blijkbaar is tijdens het invoeren ergens niet goed gegaan, Je kunt het altijd even opnieuw proberen een password in het bios te zetten. Als het goed is staat er in het bios ook een korte uitleg hoe je dat precies(zoals het hoort) moet doen. Heb zelf nooit problemen ondervonden, het moet dus goed kunnen werken.

Dennis.

Bij mijn eigen computer heb ik het ook vaak gedaan, maar bij deze wil het gewoon niet via de bios, het het 4 x geprobeerd.
maar je moet ook iets kunnen verranderen in windows dat je niet meer op annuleren kunt klikken? ja kan wel maar dan gaat hij er niet in.
ik hoor het wel!

bedankt voor je hulp alvast!

groetjes

PS: http://www.winguides.com/registry/display.php/629/
Op deze site staat het wat beschreven maar ik ben niet zo goed in engels, en het zou ook in het nederlands op internet moeten staan dacht ik

Laatst bewerkt:
Draai op dit moment geen win98, dus weet niet zo zeker of je via de Helpfunctie naar het item "password".
moet zoeken om een Windows en een Netwerk password (goed) te kunnen instellen.

Dennis.

Ik heb gister van alles geprobeerd, maar kreeg het niet voor elkaar, ik heb zelf windows xp en dan wil het wel, maar die computer is van een ander dus ben er ook niet elke dag en kan het nu niet ff proberen, maar moet dan wel weten hoe het precies moet.

groeten

Volgens mij vind je de oplossing voor je probleem echt via de Helpfunctie, zoals ik hierboven reeds heb vermeld.
Misschien komen andere Helpmijers wel met een ander alternatief.

Dennis.

Staat de help functie dan in de bios?
is me niet opgevallen namelijk!
ik kijk wel ff als ik weer bij hem ben!
toch alvast bedankt!

groetjes

Eigenlijk bedoel ik de Helpfuncie van Windows zelf voor het juist instellen van je Windows password en eventuuel voor netwerk password. Maar in het bios moet ook een beknopte uitleg voor het juist invoeren van een password aanwezig zijn.

Dennis.

ps. Ik gebruik het lidwoord voor een onzijdig iets (het)voor de afkorting "bios", omdat de laatste letter van die afkorting voor het woord "syteem" (Eng. system) staat. Het systeem dus. Hoop, dat dit juist is.

Kijk, JKoelman komt met iets moois. Hoop, dat je probleem daarmee opgelost wordt.

Dennis.

dankjewel, dat laatste zipje,
kan ik dat gewoon downloaden, en dan op schijf zetten ofzo en dan op zijn computeren openen??
want dat andere is weer engels en daar ben ik niet zo'n ster in,

ik ga nu werken

alvast bedankt voor jullie hulp allemaal!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan