wachtwoord op XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

maikel pk

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
Berichten
37
Hallo,

Ik weet niet of ik in dit forum goed zit, maar ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Ik wil mijn computer beschermen tegen mijn broertje dus heb ik een wachtwoord op de map gezet. Alleen waar ik al bang voor was. Hij start hem gewoon op in veilige modus, logt in als administrator en veranderd mijn pass. Weet iemand hoe ik een wachtwoord op mijn computer kan zetten die niet, of nauwelijks te kraken valt?

Alvast bedankt,



Maikel
 
Hoi,

kun jij zelf niet de administrator-rechten op je nemen en voor de administrator een wachtwoord gebruiken die je broertje niet kan achterhalen.

gr Jos
 
Is deze computer alleen voor jezelf?
Zo ja, dan kan je in je bios een wachtwoord zetten voor het bios zelf en je computer.
Dan moet je als hij opstart een wachtwoord invoeren (moet ook in veilige modus).

EDIT:
Zit je broertje ook op dezelfde computer?
Zo ja, dan kan je hem terug gaan pesten en een wachtwoord op z'n account zetten (en ook op administartor account)
 
Laatst bewerkt:
@hollandheld: dit is alleen mijn pc, hoeft verder niemand op. Kun je misschien uitleggen hoe ik zo'n wachtwoord op bios zet?

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eens wat rond gekeken en volgens mij is het veel te moeilijk om uit te leggen hoe je een BIOS pass erop zet. Dus als iemand mij een manier kan uitleggen waardoor er ook niemand meer zomaar ik kan loggen. bijvoorbeeld de administrator password Mijn broertje is niet de beste in pc's dus het hoeft niet het moeilijkste van het moeilijkste te zijn.


Alvast bedankt,
 
Laatst bewerkt:
Hoi..:)

Een wachtwoord voor je BIOS is absoluut niet noodzakelijk...dat is alleen maar nodig indien je je BIOS wilt afschermen voor andere gebruikers..

Je moet gewoon een wachtwoord opgeven bij het account administrator in de veilge modus..klaar en opgelost...:)

ED
 
En kan er dan niemand meer zomaar me computer inkomen? Ik ga dat in ieder geval gelijkd doen
 
Wat bedoel je hier eigenlijk precies mee ? :

dus heb ik een wachtwoord op de map gezet

Je zet een wachtwoord op een account niet op een map.

Dus....eerst inloggen in de veilige modus dan kiezen voor het account administrator....dan een wachtwoord toekennen aan de account administrator....en dan een wachtwoord toekennen aan je normale eigen account.

Als je broertje dan je computer opstart kan hij nergens meer bij....

ED
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel dat het ook mogelijk is om in het bios twee wachtwoorden in te stellen (bij mij in ieder geval) 1) zodat je een ww moet geven voor wijzigingen in bios 2) wachtwoord die je moet typen als je je pc wilt opstarten, is dus niet van acc maar van hele pc.

Ik bedoelde dus het 2e, dan kan hij al helemaal niet op je pc en hoef je je eigen acc + admin acc ook niet te beveiligen met een wachtwoord.

Dus je kan kiezen: w8 op admin acc en je eigen acc OF w8 op computer
 
Hollandheld heeft helemaal gelijk als die optie er is maar aan een gewone gebruiker zou ik toch liever de reguliere weg aanbevelen...in plaats van in de BIOS te laten rommelen..:)

ED
 
Klopt ook wel, maar ik weet niet hoe handig zijn broertje is, stel dat hij dat ook nog weet te omzeilen (niet aan mij vragen hoe, weet ik ook niet) dan kan hij mijn manier ook nog proberen.
 
Nee, als jij al niet weet hoe, dan weet hij het zeker niet! sterker nog, hij weet het te omzeilen omdat ik het hem een keer heb uitgelegd. ( dat was in de tijd dat hij nog wel op mijn pc mocht). Ik heb nu ook op administrator een password staan, dus hij komt er niet meer in!

ff ter informatie, de reden waarom hij niet meer op mijn pc mag is omdat hij mijn pc nu al voor de 4e x heeft laten crashen! en dan kost me ontzettend veel tijd om alles opnieuw te instaleren, en die tijd heb ik simpelweg gewoon niet:p

Hardstikke bedankt allemaal voor jullie hulp!

Mijn pc is weer veilig!
 
Ik weet niet hoe je broertje je pc laat crashen maar dat zal hij toch niet opzettelijk doen schat ik zo in....broertjes kunnen heel vervelend zijn maar daar zijn het ook broertjes voor....:D
Blijf toch maar gewoon aardig voor hem want wie weet heb zijn hulp nog wel eens nodig en het is ook beter voor de sfeer. Ik weet dat wat ik nu zeg eigenlijk niets met het onderwerp te maken heeft maar als vader zijnde toch even ook dit advies ;)

Verder veel succes en klik je rechtsbeneden nog even op " vraag opgelost"

Bedankt, ED
 
Ik weet ook niet hoe hij hem heeft laten crashen, maar er is verder niets aan de hand hoor! We hebben nog een pc waar hij nog op kan dus dat maakt niet uit. Verder heb ik er met hem ook echt geen ruzie over hoor! Maar af en toe is hij gewoon vervelend en dat probeer je zo gewoon op te lossen:thumb:


Bedankt voor je bezorgdheid en voor je tips
 
Ik merk het al..een verstandig ouder broertje....dat komt allemaal wel goed bij jullie..;)

Succes verder...:)

ED
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan