Wachtwoord opgeslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijme

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2009
Hallo helpmijer's

ik heb een vraagje over ie of firefox.

ik kan klikken op geschiedenis verwijderen. maar waar word mijn geschiedenis dan bewaard. en staan daar bijv ook de passwords in. zo ja zou je in zo'n file kunnen kijken als je dat hebt.

alvast bedankt,
Tijme:thumb:

Achtergronden, tools etc. m.b.t. (opgeslagen) wachtwoorden: hier

Succes,

Tijs.

Achtergronden, tools etc. m.b.t. (opgeslagen) wachtwoorden: hier

Succes,

Tijs.

Ik weet mijn wachtwoord wel maar ik zou graag willen weten waar die word opgeslagen.
bijv:

mijn broer logt in op een site bijv hyves.nl en hij slaat zijn wachtwoord op zodat hij automatish word ingelogt. waar word dan het wachtwoord opgeslagen. en kan ik dat dan ook zien

Ik vermeld er niet voor niets bij dat ook de achtergronden van die wachtwoorden daar te vinden zijn(!)

Zoals (voor jou relevant):
Password Storage Locations
Internet Explorer stores the passwords in different locations, depending on the version of IE, and the type of the password:

* Protected Storage: The 'Protected Storage' is a special secret location in the Registry that was used to store all the passwords of Internet Explorer in versions 4.0 - 6.0
The Registry location of the Protected Storage was HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Protected Storage System Provider. Starting from version 7.0 of Internet Explorer, the Protected Storage is no longer used for storing passwords.
* Registry (Storage2 Key): Starting from version 7.0 of IE, all AutoComplete passwords are stored in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\IntelliForms\Storage2 Registry key. The passwords are encrypted with a key created from the Web site address, so it's not possible to get the password without knowing the Web site address.
* Credentials File: Starting from version 7.0 of IE, HTTP authentication passwords are saved in the Credentials file of Windows, together with other network/login passwords. The Credentials file is located in the following locations:
o Windows XP/2003: [Windows Profile]\Application Data\Microsoft\Credentials\[User SID]\Credentials and [Windows Profile]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Credentials\[User SID]\Credentials
o Windows Vista: [Windows Profile]\AppData\Roaming\Microsoft\Credentials\[Random ID] and [Windows Profile]\AppData\Local\Microsoft\Credentials\[Random ID]

Succes maar weer.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik vermeld er niet voor niets bij dat ook de achtergronden van die wachtwoorden daar te vinden zijn(!)

Zoals (voor jou relevant):

Succes maar weer.

Tijs.

Nu ben ik in de folder (register) waar de passwords staan storage 2 dus. alleen hoe kan ik die gekke binary code nouw omtoveren naar een wachtwoord :P?

We praten hier over wachtwoorden. Je had toch niet verwacht dat het er in direct leesbare tekst in zou staan, hè? :P
Daar heb je nu juist mooi die tools voor. Overigens kun je ook de broncode ervan downloaden om te kijken hoe je het 'handmatig' zou kunnen ontcijferen etc.

Tijs.

We praten hier over wachtwoorden. Je had toch niet verwacht dat het er in direct leesbare tekst in zou staan, hè? :P
Daar heb je nu juist mooi die tools voor. Overigens kun je ook de broncode ervan downloaden om te kijken hoe je het 'handmatig' zou kunnen ontcijferen etc.

Tijs.

dat had ik niet verwacht ;P ik had ook niet verwacht dat ik er zo makkelijk bij kon komen :P

maar welke tool moet ik nu donwloaden een van die tools in de link ? en welke dan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan