Wachtwoord opgeven om gesharde HD te benaderen ?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ijsbeer121

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2002
Berichten
267
Ik zit met iemand te lannen en voordat ik me pc opnieuw had geinstalleerd konden we elkaar gewoon zien. De andere persoon heeft XP Pro NL, ik HAd XP Pro EN nu NL. Maar nu ik NL heb is het sharen anders geworden en zodra hij mijn computernaam intikt, moet hij een wachtwoord opgeven, wat nooit zo is geweest. Wat heb ik hier nu fout ingesteld.
hij kan wel mijn pc benaderen als hij inlogd als Adminstrator met het bijbehordende wachtwoord.
We kunnen ook gewoon pingen naar elkaar
 
Laatst bewerkt:
Beide al 2 keer gedaan, dat werkt dus ook niet. Hij kan mij dus wel benaderen als hij als gebruikers naam "Administrator" met het bijbehordende wachtwoord inlogd. Ik kan bij hem wel zonder problemen inloggen. Ik snap dit hele probleem ook niet...want dit is nooit zo geweest,
 
Ik had hetzelfde probleem toen ik een update van Microsoft installeerde.

Bij mij lag het aan de firewall.

Werkt nu in iedergeval weer als een trein.

Ik kon alleen maar toegang (vanaf de client) met de Administrator

Het is net of gast geen recht heeft.
 
Ja wat ook het vreemde is, we zitten beide in dezelfde werkgroep, maar de ander ziet zichzelf in die werkgroep, maar ik mezelf niet als ik op me eigen pc kijk. Ik snap er echt niets van
 
heb je een firewall draaien?

Ik kreeg problemen toen ik beveiligings updat 331953 , en 329170 had geinstalleerd.
 
We zijn op de volgende manier verbonden:


Mijn PC -------ROUTER-------- Andere PC

Het internet komt dus binnen in de router, direct vanaf de kabelmodem

Maar verder is er geen firewall geisntalleerd, en voor mijn totale herinstallatie ging het wel gewoon prima en dat vind ik het vreemde er aan
 
heb je de betreffende beveiligings update gedeinstalleerd?
Hielp in eerste instantie bij mij ook.
 
weet ik het ook niet meer
Bij mij werkte het opeens weer goed (updates weg firewall op z'n donder gegeven.)

suc6 verder
 
Ik heb hier thuis ook vaak last van zoiets, ik d8 dat het te verhelpen was om elkanders IP als "allowed" op te geven in je firewall (NIS bij mij)
Suces:thumb:
 
nee want we krijgen internet via de router, internet functioneert prima, we kunnen ook gewoon pingen naar elkaar, maar als ik in de netwerklocaties kijk, zie ik mezelf ook niet staan in de betreffende werkgroep wat normaal wel zo is, ik zie wel de andere pc. Maar mijn werkgroep is toch echt het zelfde als die van de ander...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan