Wachtwoord opslaan outlook 2007 en windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankmobo

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Beste mensen,

Helaas heb ik last van het bekende probleem van Outlook dat het wachtwoord niet word opgeslagen. Verzenden/ontvangen lukt dus niet. Bij webmail inloggen lukt wel, dus het ligt niet aan mijn inloggegevens. Ik heb alle instellingen en .pst bestanden verwijderd en opnieuw aangemaakt enz., en ik heb de registersleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Protected Storage System Provider zoals aangegeven in http://support.microsoft.com/kb/290684/nl al verwijderd. Geen van deze stappen heeft het gewenste effect gehad. Weten jullie toevallig hoe dit te herstellen?

netwerkwachtwoord opgeven

In het kort: Open het computerbeheer en start de "protected storage service", controleer daarná of "wachtwoord onthouden" daadwerkelijk is aangevinkt bij je accountinstellingen van outlook, dan outlook herstarten en testen.

Computerbeheer:
klik met rechtermuistoets op "deze computer",
kies "beheren",
(dubbel-)klik in het linkerdeel van het scherm "services en toepassingen",
(dubbel-)klik "services"
Kijk nu in het rechterdeel van het scherm bij de "Protected Storage" service
Kijk naar het opstarttype (zie de kolom 'opstarttype') deze moet "automatisch" of "handmatig" zijn (maar het liefst automatisch). Als deze op "uitgeschakeld" staat, dan werkt de standaard Micorosoft oplossing (registerwijzigingen) niet, en blijft je computer vragen om het netwerkwachtwoord.
Dubbelklik de service om het opstarttype te wijzigen.
en kijk of deze "protected storage service" ook daadwerkelijk is gestart (zie kolom 'status').
Right-klik de service om te starten, als de service niet wil starten dan is waarschijnlijk ook je RPC service (en mogelijk ook je Windows firewall) uitgeschakeld. Probeer deze te starten, want de protected storage service kan alléén gestart worden als de RPC service gestart is.

Mail accountinstellingen goed instellen:
Open MS-outlook
kies in de menu's 'extra' --> 'e-mailaccounts' --> 'bestaande e-mailaccounts weergeven' -->

kies je e-mailaccout en klik op 'wijzigen'

je krijgt nu een nieuw schermpje met zo'n zes invulvelden. Bij twee van deze invulvelden staat de term "aanmeldingsgegevens", vul hier het wachtwoord van je mailaccount in en vink het vakje "wachtwoord onthouden" AAN. Klik dan op 'vorige' en vervolgens op 'voltooien' Dan sluit je outlook en start je outlook meteen weer op.

Hopelijk heb je er iets aan.
(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan