wachtwoord probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

M@rtin

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2000
hallo,
met mijn nieuwe laptop een probleem met het maken van een email account in WLM
had voorheen vista nu windows 7, ik weet zeker dat ik mijn wachtwoord goed invoer maar hij blijft zeggen dat er een fout in het wachtwoord zit.
best vervelend en hoop dan ook op een oplossing.
groet, Martin

Probeer even Ctrl + Shift en dan nogmaals je wachtwoord intypen
Dat wil wel eens helpen als er vreemde tekens in je wachtwoord zit. Hij past op die manier namelijk de toetsenbordindeling aan.

Laatst bewerkt:
Ctrl+Shift gelijktijdig ingedrukt en daarna nogmaals ww ingevoerd maar helaas geen resultaat.

a. Weet je wel zeker dat alleen het wachtwoord niet klopt? Kan ook zijn dat de gebruikersnaam incorrect is opgegeven...
b. Als je twijfelt of je het juiste wachtwoord inklopt (bijv. door toetsenbordindeling, waar de vorige posters naar hintten) even in Kladblok (=notepad.exe) het wachtwoord inkloppen, controleren en het wachtwoord daarna met knippen en plakken in het wachtwoord veld zetten.

Tijs.

hallo,
na controle in webmail live van UPC (ik heb een upc abb) blijkt dat mijn mailtjes wel verstuurd zijn vanaf mijn nieuwe laptop.
de vorige had windows vista en deze windows 7, misschien accepteerd W7 niet dat het email adres het zelfde is als op mijn vaste computer ?
groet, martin

Dat maakt niets uit: Je moet vanaf meerdere computers kunnen verbinden. Wat ik zou doen is gewoon het hele e-mail account opnieuw instellen in je mailprogramma en dan wat tests gaan doen (mail sturen naar jezelf, mail sturen naar iemand extern etc.)

PS: Ik ga er hier wel vanuit dat je laptop zich op het moment van mail versturen op het netwerk van UPC zich bevindt! Als dat niet het geval was kan dát de reden zijn van (je) problemen.
Je zou in dat geval kunnen proberen (zowiezo een goed idee voor een mobiel apparaat zoals ipad, laptop etc.) is om in de uitgaande mail server instellingen poort 587 aan te geven ipv. poort 25, aan te geven dat je moet authenticeren/aanmelden (vul daar dezelfde gebruikersnaam + wachtwoord in als voor het ophalen van upc mail) en zet SSL/TLS encryptie aan.

Als dat werkt, dan kun je wereldwijd (dus ook buiten het UPC netwerk) je mail versturen.

EDIT, toevoeging: Als het verhaal hierboven werkt kun je ook het ophalen van upc mail wereldwijd beveiligd mogelijk maken: Enige wat je dan extra moet doen is de poort bij de server voor binnenkomende mail veranderen van 110 naar 995 en SSL/TLS encryptie aanzetten [authenticatie/aanmelding moet natuurlijk ook, maar dat had je al ingesteld, neem ik aan.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
helaas ook dit werkt niet, hij blijft maar zeggen dat mijn wachtwoord niet klopt.

Je zult eens een log-bestand moeten aanmaken van wat er tijdens het verzenden allemaal gebeurt. Dan (zodra je weer zo'n wachtwoord-vraag hebt gehad) in het log bestand kijken wat er is meegeschreven.
Zie hier hoe je dat instelt en waar het log bestand dan te vinden is. Ook hier staat informatie daaromtrent.

Tijs.

dit is me allemaal een beetje te ingewikkeld, dan ook nog in het engels.
sorry ik zal hulp in de buurt gaan zoeken.
even goed bedankt voor de moeite.

Ik zal een paar vertalingen geven, zodat het je hopelijk duidelijker wordt (nu je de vraag niet als opgelost hebt aangegeven, ondanks dat je hulp in de buurt gaat halen):
Blauwe knop op het lint -> Extra -> Opties -> Mail -> tabblad Geavanceerd -> knop Onderhoud -> vink aan Mail (of e-Mail) en klik op OK
Het log-bestand vind je dan in de map die wordt genoemd bij:
Blauwe knop op het lint -> Extra -> Opties -> Mail -> tabblad Geavanceerd -> knop Onderhoud -> knop Archiefmap
Daar staat de lokatie waar je mail wordt neergezet en ook het log bestand. Die kun je (als je de standaard-instellingen niet had gewijzigd) ook bereiken op de volgende manier:
Maak een snelkoppeling op je bureaublad, en geef die als opdrachtregel:
C:\Gebruikers\jouw_inlognaam\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail
en als naam:
Mailarchiefmap
Dubbelklik op de snelkoppeling en je zou in de juiste map moeten zijn.

Het logbestand heet WindowsLiveMail.log (evt. staat er alleen WindowsLiveMail, als de extensie .log verborgen is).

Verder informatie/tips m.b.t. Windows Live Mail: hier

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan