Wachtwoord router werkt niet ( reset van router werkt ook niet)

Status
Niet open voor verdere reacties.

knijtert

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2005
Ik heb braaf hetsticky gelezen dus daar begin ik maar even mee:

ADSL

(besturingssysteem doet er niet toe... maar toch: Windows XP home en prof)

Firewall is uitgeschakeld

Router: SMC wireless router (SMC2804WBR)

en dan nu het probleem:
Ik heb ooit een wachtwoord ingesteld om in te loggen op de router en opeens was ik het wachtwoord vergeten (werkte niet meer dus ik ga er maar vanuit dat ik het niet meer wist).
Ik heb de router gereset, maar de standaard wachtwoorden die bij deze router van toepassing kunnen zijn werkte geen van allen.

Ik heb ook nog geprobeerd om een dag het stroom ervan te halen in de hoop dat de boel dan wel gereset zou worden... maar helaas.

Op emails reageren ze daar niet en als je wil bellen dan moet dat volgens mij in het engels, ik ben bang dat dat niet gaat lukken.

knijtert zei:
Ik heb braaf hetsticky gelezen dus daar begin ik maar even mee:

ADSL

(besturingssysteem doet er niet toe... maar toch: Windows XP home en prof)

Firewall is uitgeschakeld

Router: SMC wireless router (SMC2804WBR)

en dan nu het probleem:
Ik heb ooit een wachtwoord ingesteld om in te loggen op de router en opeens was ik het wachtwoord vergeten (werkte niet meer dus ik ga er maar vanuit dat ik het niet meer wist).
Ik heb de router gereset, maar de standaard wachtwoorden die bij deze router van toepassing kunnen zijn werkte geen van allen.

Ik heb ook nog geprobeerd om een dag het stroom ervan te halen in de hoop dat de boel dan wel gereset zou worden... maar helaas.

Op emails reageren ze daar niet en als je wil bellen dan moet dat volgens mij in het engels, ik ben bang dat dat niet gaat lukken.

reset knop niet 1x indrukken en denken dat het werk maar volges mij moet je het een aantal seconden ingedrukt houden en dan knipperen er een paar lampjes en dan is ie waarschijnlijk wel gereset kijk anders ff je handleiding door

suicide zei:
reset knop niet 1x indrukken en denken dat het werk maar volges mij moet je het een aantal seconden ingedrukt houden en dan knipperen er een paar lampjes en dan is ie waarschijnlijk wel gereset kijk anders ff je handleiding door
Ik heb de reset knop meerdere malen langer dan 15 seconden ingedrukt... 15 seconden is de tijd die ervoor staat

jah dan zou ik naar de bovenste verdieping van je huis gaan en een raam open doen en hem er uit gooien

ik heb hem bij mij ff geprobeerd maar hij ziet niet het w8w van me router alleen van een paar site's
maar zal hem morgen wel ff op school proberen kijken of ik aan andere w8wen kan komen thnx voor de tip :P

Greatchampion zei:
standaard paswoord is smcadmin
dat weet ik... of smcadmin of admin of blanco

Maar zoals ik al zei in mijn openingspost, die werken niet

lokoloko zei:
Paar keer ter vergeefs geprobeerd...

Overigens is er op de router van mij geen uitknop te vinden, dat maakte het er niet makkelijker op bij 2 procedures.

Ik zal het nog wel een paar keer proberen met nog meer geduld... het kan toch niet zo zijn dat het alleen bij mij niet werkt :s

suicide zei:
ik heb hem bij mij ff geprobeerd maar hij ziet niet het w8w van me router alleen van een paar site's
maar zal hem morgen wel ff op school proberen kijken of ik aan andere w8wen kan komen thnx voor de tip :P
Bij mij zag ik ook alleen een paar sites... niet van mn router...

Op je school zal niet werken, dat programma kijkt namelijk naar de wachtwoorden die op de PC zijn ingetypt met de account waarmee je bent ingelogt.

knijtert zei:
Bij mij zag ik ook alleen een paar sites... niet van mn router...

Wat vreemd, bij mij vindt hij ze toch echt. Weet je zeker dat er geen sites in de lijst staan die beginnen met 192.168.1.1:80? Daarachter staan bij mij de gebruikersnaam en het wachtwoord.

Arthur

Haal je modem van de voeding
Hou je resetknop in zet je modem weer op de voeding maar hou gelijktijdig je resetbutton in ! Nadat je ziet dat je modem zich weer in de actief / aanmeldfase raakt. Laat je de resetknop los ! En dan zou het modem in de default stand terug moeten komen. Zoniet gewoon nog een keer herhalen.

lokoloko zei:
Haal je modem van de voeding
Hou je resetknop in zet je modem weer op de voeding maar hou gelijktijdig je resetbutton in ! Nadat je ziet dat je modem zich weer in de actief / aanmeldfase raakt. Laat je de resetknop los ! En dan zou het modem in de default stand terug moeten komen. Zoniet gewoon nog een keer herhalen.
router bedoel je? Ik heb het gister al geprobeerd... maar ik zal het vanavond nog een aantal keer wanhopig proberen

Ik wou btw om van het gezeik af te zijn een nieuwe router kopen... een linksys.... Maar is toch watduurder dan ik in mn hoofd had. Dus dat doe ik maar niet :(

Smc:

Hard reset: Insert the paper clip to the reset button and hold it down for 15 seconds, while the paper clip is still in unplug the power cord that goes in to the router, now wait for 15 more seconds and then give the power supply back to the router, again wait for 15 more seconds and finally let the clip go. You will see the router's LEDs flashing. If this happens it means that we have successfully completed the reset.

Ik raadt je het volgende aan:

SMC Nederlandse helpdesk, 0800-8800800

Ik heb toch maar wel een nieuwe router gekocht om van het gezeur af te zijn...

Ik ga jullie tips wel uitproberen! :o
dank jullie wel voor de hulp...

Wachtwoord vergeten!

Ik weet dat dit een oude topic is maar omdat ik hetzelfde probleem had en
geen zin had om alles te resetten zoals besproken, hier mijn oplossing:
zoek op internet naar wirelesskeyview. Met dit programma kun je heel
makkelijk je ooit ingegeven wachtwoord weer bekijken en natuurlijk te noteren!
De snelste oplossing omdat als je alles weer moet gaan configureren je uren verder bent.
Suc6:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan