Wachtwoord thomson speedtouch 510 modem kwijt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornbos

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Hallo allemaal,

Ik ben het wachtwoord van mijn modem kwijt. Het gaat om een Thomson Speedtouch 510 modem. Ik heb hem al geprobeert te resetten en als wachtwoord niets, of admin in te vullen, maar dit werkt niet.

Geprobeerd:

Niets
Niets

admin
admin

admin
niets

niets
admin

admin
1234

Maar niets werkt!!

Als ik draadloos internet wil (via router) moet ik een wachtwoord invullen dat uit 26 letters en cijfers bestaad. Zou ik hier iets mee kunnen?

En weet iemand desnoods hoe ik mijn modem kan hacken ofzo, want ik word echt wanhopig! HELPMIJ!

Groetjes,

Björn Bos

Als ik me niet vergis staat het wachtwoord toch gewoon op het modem? (correct me if i'm wrong)

en het resetten werkte niet?

EDIT: zie Mik Zjegger

Laatst bewerkt:
Hoi,
een harde reset naar de fabrieksinstellingen. Ergens aan de achterkant zit meestal een gaatje waarme je d.m.v. een pen, paperclip o.i.d. een harde reset kunt doen (+/- 30 sec indrukken) Standaard wachtwoord vind je in de handleiding.
Succes.

Hallo,

Ik ga het nog een keer proberen...

En als het wachtwoord erop zou staan, had er "Password: *iets*" Gestaan neem ik aan?
Dat staat er niet, wel een geheimschrift van allemaal spannende getalletjes en letters.

Maargoed, nog een poging wagen!

Groetjes,

Björn Bos

Ik heb gekeken, maar er zit geen knop aan de achterkant...
Ik heb op internet de manual door gelezen, maar doe zegt dat je hem uit moet zetten, aan moet drukken, als de lampjes knipperen nog een keer drukken en dan zou die resetted moeten zijn, maar dat heb ik gedaan en dat werkt niet...

Er zit maar 1 knop aan de voorkant. That's it.

En als ik hem nou afsluit van de stroom? Hoe lang duurt het dan voordat de bios leeg is ongeveer?
En zou hij dan ook resetted zijn?

Of is er nog een andere manier?

http://www.umantec.nl/adsl/#reset

Speedtouch fabrieksinstelling (SpeedTouch 510)

Als er iets misgaat: de modem is altijd te resetten naar de fabrieksstandaard, zonder passwords: zie de Handleiding (H 5.2), of de volgende instructie.

Het resetten van de modem is lastig: vaak is er meer dan een poging nodig.

Ga als volgt te werk:

1. Controleer of de SpeedTouch is ingeschakeld.
2. Schakel de SpeedTouch uit door op de aan/uit-knop te blijven drukken totdat alle lampjes uitgaan.
3. Druk één keer kort op de aan/uit-knop.
4. Wanneer het lampje voor "Power" groen knippert, drukt u nogmaals kort op de aan/uit-knop.
5. Het lampje voor "Power" stopt met knipperen en blijft onafgebroken groen branden. Na zes seconden gaat het lampje opnieuw groen knipperen. Druk opnieuw één keer kort op de aan/uit-knop.
6. Alle lampjes knipperen één keer groen.
7. De SpeedTouch herstart met de oorspronkelijke fabrieksinstellingen.

Ok, dit ga ik vanmiddag na school even proberen. Dit is wel een andere methode dan ik op internet had gevonden, dus blijkbaar zat ik verkeerd. Als ik hem heb resetted, ligt de telefoon en alles er dan ook uit? Of komt dat vanzelf weer in orde? Zo niet, wat moet ik dan doen?

Groetjes,

Björn Bos

Weet iemand trouwens waar ik een setup-cd van deze modum kan krijgen? Weet iemand waar ik die kan downloaden? Want stel dat er iets mis gaat, dan wil ik hem wel weer opnieuw kunnen configureren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan