Wachtwoord update PHP & MySQL

Status
Niet open voor verdere reacties.

koalabreda

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2009
Berichten
19
Beste PHPers,

ik heb een script waarbij het de bedoeling is dat personen hun wachtwoord kunnen wijzigen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van SALT codering:

PHP:
	  	if(($_POST['password']) == ($_POST['passwordc'])) // Controle of controle pw overeenkomt met echte pw.
        	{
			require("../admin/connect.php");
            include_once '../admin/uwx3g.php';            // Connectie met salt page.
			
			$gebruikersnaam	 = $_POST['gebruikersnaam'];
            $wachtwoord        = sha1(salt($_POST['password'])); //sha1 hash van pass. Inclusief salt.
			mysql_query("
					UPDATE 
					studenten 
					SET 
					password='$wachtwoord' 
					WHERE 
					gebruikersnaam = '$gebruikersnaam'") 
			or die(mysql_error());

		echo "Je gegevens zijn succesvol gewijzigd. <br><br><a href=\"hoofdscherm.php\">Klik hier om in te loggen.</a>";
			}
		else {
			echo "De wachtwoorden komen niet overeen.<br /><br />
 				<a href=\"javascript:history.go(-1)\">Klik hier</a> om terug te gaan.";
			}

Bij het testen werkt alles, ik krijg geen foutmelding en hij geeft dus ook aan dat het wachtwoord gewijzigd is. Echter wordt het wachtwoord in mijn database niet aangepast! :S

Ik weet niet waar het fout gaat.. Weet iemand wat ik fout doe?

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Heb je de daadwerkelijke query al een keer in een echo gezet? Als er geen foutmeldingen komen is mijn eerste gok dat hij 0 rijen update omdat de gebruikersnaam niet bestaat.
 
@Frats

Hartelijk dank. Inderdaad werd de gebruikersnaam niet goed gedefinieerd. Ik had het tekstveld waaruit de gebruikersnaam gehaald wordt op 'uitgeschakeld' staan in plaats van op 'alleen lezen'. Opgelost dus.. Nogmaals mijn dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan