wachtwoord van harde schijf vergeten

Status
Niet open voor verdere reacties.

hammie47

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Ik heb hier een Dell Optiplex 360 met Windows 7 er op. Die is van een Afrikaanse jongen van 13, waarvan de ouders amper Nederlands spreken en geen verstand hebben van computers. Hij kreeg die pc van de gemeente Zaanstad, middels een project voor minder draagkrachtigen.

Nu het probleem:
De knaap is zijn wachtwoord vergeten. Ik dacht: dat lossen we dan wel op door Windows opnieuw te installeren.
Eenmaal aan de slag er mee, bleek het om het wachtwoord van de opstart(harde) schijf te gaan, oftewel: bios!
Ja, da's andere koek. Ik heb daarin van alles geprobeerd, maar zonder resultaat.
Iemand een idee, behalve Dell bellen? Dat kan ik altijd nog doen, want dat zal wel problematisch voor ze worden.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Hans

Je haalt 'n paar dingen door elkaar,een harde schijf is geen BIOS en heeft ook geen wachtwoord.Je besturingssysteem (OS) kan beveiligd zijn met een wachtwoord en het BIOS(die alle hardware aanstuurt zodat je überhaupt iets met je pc kan) kan ook met een wachtwoord beveiligd zijn zodat je niet met instellingen kan gaan rommelen.Dell heeft hier niets mee van doen dat kan door iedereen ingesteld zijn.Wat je kunt doen is het BIOS resetten,de makkelijkste manier is de cmos-batterij op je moederbord eruit te wippen voor =/- 30 sec. als je hem daarna weer terugplaatst is je BIOS gereset naar de standaard settings,dus zit er dan ook geen wachtwoord meer op. Of d.m.v. een jumper (zie bijlage)

cmos+jumper.jpg

Laatst bewerkt:
als je op google het model nummer intypt met daar achter bios resetten via cmos/jumper.
krijg je vast wel een handleiding hoe je hem kan resetten.

gl:)

Dank voor de oplossingen. Het is echter mijn computer niet en ook nog onder garantie, dus ik heb inmiddels de eigenaar aangeraden om contact op te nemen met Dell.
Ik had een stille hoop (tegen beter weten in) dat ik het software matig kon oplossen.

geen dank,
maar het is neit zo moeilijk is alleen toetsenbord los en dan zit daar de jumper wss al:)

dat onder het tioetsenbord van de laptop waarsschijnlijk de jumper zit die het password vasthoudt.

Voortaan eerst maar even nadenken voor je zomaar iets roept hier.....

Is inderdaad geen laptop. Ik heb de ouders van de eigenaar aangeraden er mee naar een pc winkel met eigen werkplaats te gaan en daar te vragen deze klus even te klaren.

Joh,wist jij het dan niet van batterijtje lossen?
Kast open ,batterij eruit,na 10 minuten er weer in.
Hammie,toch!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan