Wachtwoord van router vergeten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Naros
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Naros

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2012
Beste lezers,

Momenteel heb ik een nieuwe laptop gekocht voor mijn studie, de vorige was erg traag in al 8 jaar oud.
Echter heb ik een probleem, mijn ouders (woon nog thuis) zijn het wachtwoord vergeten en hebben dit ook nergens genoteerd. Dit heeft tot gevolg dat ik thuis niet met mijn nieuwe laptop op internet kan.

Mijn vraag. Hoe los ik dit op. Ik heb al van alles proberen te googelen (met 192.168.1.1 etc.) maar hier kwam ik niet uit.
Kunt u mij dus exact stap voor stap uitleggen wat ik moet doen (mijn pa is namelijk bang dat ik straks het hele internet afsluit en dat dan niemand meer internet heeft). Onze router is van het merk Linksys.

Graag hoop ik op een duidelijke reactie:)

Met vriendelijke groeten,
Sammos

Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Start>uitvoeren>typ>cmd>enter>typ>ipconfig /all>enter en kijk wat het IP-adres is van de standaardgateway en typ dat nr. in je browser zonder www.
Dus http://192.168 enz.
Voer anders een harde reset uit op je router, meestal een verzonken knopje dat je een x-aantal sec. in moet drukken met een pen b.v.

Laatst bewerkt:
Wat heb ik dan nodig als gebruikersnaam?
Die sticker is niet aanwezig btw

Laatst bewerkt:
Als hij gereset is, is het standaard w.w. meestal admin. Kijk even op de site v.d. fabrikant in de gebruiksaanwijzing.

Dat is dus het stomme, ik mag niet aan dat knopje komen voordat alles zeker duidelijk vast staat hoe alles zal gaan verlopen.
Want als ik het resetknopje indruk? dan heb ik toch geen internet meer?

Je hoeft niet bang te zijn voor je internet, doe dat nu maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan