wachtwoord veranderen netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

elaine2

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Berichten
181
Beste mensen,

Sinds half januari hebben we een nieuwe provider. Dus ook nieuw modem. Wij internetten vanaf beneden een desktop en laptop, en boven een desktop. Internet vanaf de pc boven met een draadloze netwerkadapter gaat prima, erg snel.
Beneden de desktop is erg traag. De laptop is ook snel.
Mijn vraag nu is, kan ik het wachtwoord veranderen, zo alles instellen dat ik zeker weet dat alles goed beveiligd is tegen onwelkome mede internetgebruikers. Zo, ja. Hoe kan ik dat dan veranderen?
Misschien is het al goed beveiligd, maar ik heb er geen goed gevoel over.
Ons draadloos netwerk heeft een naam en die naam is tevens het wachtwoord en gebruikersnaam. Is dom, maar moest snel worden ingevoerd met monteren.

Kan iemand me hiermee helpen?

Groetjes, Elaine.
 
Beste mensen,

Sinds half januari hebben we een nieuwe provider. Dus ook nieuw modem. Wij internetten vanaf beneden een desktop en laptop, en boven een desktop. Internet vanaf de pc boven met een draadloze netwerkadapter gaat prima, erg snel.
Beneden de desktop is erg traag. De laptop is ook snel.
Mijn vraag nu is, kan ik het wachtwoord veranderen, zo alles instellen dat ik zeker weet dat alles goed beveiligd is tegen onwelkome mede internetgebruikers. Zo, ja. Hoe kan ik dat dan veranderen?
Misschien is het al goed beveiligd, maar ik heb er geen goed gevoel over.
Ons draadloos netwerk heeft een naam en die naam is tevens het wachtwoord en gebruikersnaam. Is dom, maar moest snel worden ingevoerd met monteren.

Kan iemand me hiermee helpen?

Groetjes, Elaine.

als je in je browser in de adresbalk 192.168.1.1 of 192.168.1.2 indrukt zou je op een soort van site moeten uitkomen, dit is de software van je modem/router waar je dan een wachtwoord kan instellen :thumb:
 
En 192.168.1.254 of 10.0.0.138?

Kijk anders eens op de site van je provider. Waarschijnlijk staat daar wel ergens wat het adres is voor jouw modem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan