wachtwoord vergeten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lunatic

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Berichten
165
Goedenmiddag!

Ik heb iets heel 'leuks' gedaan. Ik heb vrijdag een wachtwoord ingesteld voor mijn account. Echter heb ik de pc zondag pas uitgedaan. Toen ik deze maandag weer aandeed, moest ik mijn wachtwoord invoeren. En die weet ik dus niet meer ... :rolleyes:

Ik heb al de enkele forumberichten gelezen, maar daar kom ik niet echt verder mee. Ik zat er aan te denken om 1 van die kraakprogrammaatjes te gebruiken, maar wil eerst zeker of er geen andere opties zijn.

Ik heb wel nog een gast-account die geen wachtwoord vraagt.
Het wachtwoord voor administrator (heb ik nooit ingevoerd) lukt ook niet.

Tevens heb ik nog WIN XP MCE op een andere partitie staan, waar ik wel in kan komen. Misschien dat dat een uitkomst kan bieden????

Denken jullie dat ik weer toegang kan krijgen of moet ik mijn bestanden overplaatsen en windows opnieuw installeren?


Alvast bedankt!

Ps. Ik zit nu dus op de gast-account.
 
Waarom lukt de administrator niet? Ook niet in veilige modus en dan zonder wachtwoord in te voeren?
Als dit lukt kan je een tijdelijke account aanmaken met beheerdersrechten. Via die account kan je als het goed is later de wachtwoorden veranderen.
 
Daar heb ik aan gedacht.
Administrator krijg ik alleen in veilige modus.

Geen wachtwoord werkt niet.
'administrator' als wachtwoord ook niet. Ook niet met een hoofdletter.
Alleen een spatie is het ook niet.

Dussss....
 
Bovendien moet je volgens mij bij het veranderen van de wachtwoorden sowieso eerst het oude wachtwoord opgeven. En die weet ik dus niet...
 
Die topics had ik al gelezen, maar hielpen mij niet uit de brand.

Maaaaaaaaarr.... ik had net een geweldige ingeving dat ik misschien tijdens de installatie een wachtwoord heb ingevoerd.

Dus ik heb de pc in veilige modus opgestart en het mogelijke wachtwoord gebruikt bij administrator...

EN HET WERKTE!!! :D:D:D

Meteen mijn wachtwoord gewijzigd in mijn oude vertrouwde wachtwoord, al weet mijn vriendin die ook.

Toch bedankt voor de tips, anderd was ik namelijk niet op de ingeving gekomen!
 
Graag gedaan.

Een tip voor de volgende keer: Schrijf het wachtwoord ergens op of even --*>HIER*<-- naar kijken voor een wachtwoord reddings diskette.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan