wachtwoord vergeten :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

aatio

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2010
hallo,

ik heb geen idee waar ik dit bericht moet plaatsen dus ik doe het maar hier, ik heb net 'n nieuwe laptop met windows 7 erop en nu ben ik m'n wachtwoord vergeten( k weethet heel dom).

weet misschien iemand een oplossing?

mvg Aatio

Opnieuw installeren is de enige mogelijkheid. Welk merk PC is het?

Of de "Hiren's BootCD" downloaden, PC hiermee opstarten en het programma "Active Password Changer" draaien om het password weer te verwijderen.

Normaal zit er op zo'n notebook wel een optie om (bij het opstarten) "Systeemherstel" te kunnen starten. Of je hebt hiervoor cd's bijgeleverd gekregen. Check anders de handleiding hoe je de PC het beste kunt "herinstalleren", dit werkt namelijk het snelste in deze.

Met zowel systeemherstel als herinstalleren, kun je bestanden kwijt raken. Al je het password weet te wijzigen met Hirenbootcd, heb je alles nog.

Aangezien het om een nieuwe notebook gaat ga ik niet ervan uit dat er al veel op staat. Maar goed, ik kan mij hierin vergissen :)

Sommige mensen zijn snel, maar kan dat het niet uitmaakt. Indien het niet uitmaakt is herstel zo gedaan.:)

en hoe kan ik 'm opnieuw installeren als ik niet in de computer kan komen, want ik heb het wachtwoord niet

Als het goed is heeft Packard Bell (Hell) de mogelijkheid om tijden het opstarten systeemherstel te activeren. Heb je niet het wachtwoord voor nodig.

Ja dat is te begrijpen, als je in het ene systeem niet kunt inloggen, maar nu wel op het internet zit.:)

PS
Welkom op Helpmij.:)

Normaal zit er op zo'n notebook wel een optie om (bij het opstarten) "Systeemherstel" te kunnen starten. Of je hebt hiervoor cd's bijgeleverd gekregen. Check anders de handleiding hoe je de PC het beste kunt "herinstalleren", dit werkt namelijk het snelste in deze.

Snelste oplossing is in mijn ogen hirensbootdisc te gebruiken
-booten vanaf cd
-Offline password changer kiezen
-optie 2 (automatisch zoeken naar sam-database)
-enter (samdatabase openen)
-gebruikersnaam kiezen
-Y drukken (ww verwijderen)
-ctrl alt delete om je systeem te herstarten
-done ( kan binnen 2 minuten)

Systeem herstel is te benaderen door Alt+F10 in te drukken terwijl je je systeem opstart.
Zodra je een zwart beeld met een grijze laadbalk (windows is loading files) krijgt, dan begint je systeemherstel.

Vertel er dan ook even bij hoe ze aan die Hiren's BootCD moeten komen en hoe ze in de BIOS moeten instellen dat hij vanaf CD opstart ;-)

Die optie had ik wel vermeld maar gezien het feit de PC nieuw is en er dus eigenlijk nog niets op staat dat niet verloren kan gaan, heb ik de Recovery maar aangeraden, want dit is altijd nog een stukje sneller dan de Hiren's BootCD optie.

Vertel er dan ook even bij hoe ze aan die Hiren's BootCD moeten komen en hoe ze in de BIOS moeten instellen dat hij vanaf CD opstart ;-)

Die optie had ik wel vermeld maar gezien het feit de PC nieuw is en er dus eigenlijk nog niets op staat dat niet verloren kan gaan, heb ik de Recovery maar aangeraden, want dit is altijd nog een stukje sneller dan de Hiren's BootCD optie.

waarbij jij niet hebt uitgelegd hoe je de recovery moet aanspreken.. (niet iedereen heeft boekje nog :p )
Dus eerst naar jezelf kijken, voordat je anderen hun post gaat beoordelen ;)

Hirens

Laatst bewerkt:
doe de cd/dvd van windows er in klik op opdracht propmt en ty het volgende commando:

net user <jou account naam> *

Typ dan twee keer het zlefde wachtwoord in en voalla het wachtwoord is verandert!!!

doe de cd/dvd van windows er in klik op opdracht propmt en ty het volgende commando:

net user <jou account naam> *

Typ dan twee keer het zlefde wachtwoord in en voalla het wachtwoord is verandert!!!

En eh..... hoe doe je dat als je Windows niet kunt opstarten???????????? :o:o:o

De cd/dvd van windows in je pc doen dan opstarten van af je cd/dvd dan opdrachtprompt of cmd en dan weer diet comando in type: net user <jou accountnaam> *

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan