martijn12321
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 nov 2011
Hallo,
Ik wil wachtwoorden versleuteld gaan opslaan. Ik kwam deze tutorial tegen: https://www.youtube.com/watch?v=wIRtl8CwgIc .
Het versleutel gedeelte snap ik, maar het inlog deel en wat ik nou moet opslaan in de dtb niet.
De functie voor het versleutelen ziet er zo uit:
En dit is de login validatie (hij zei zelf al dat het basis was, dus nog niks met een dtb.)
Kan iemand me uitleggen wat er nou in de database moet komen en hoe de validatie moet gaan?
Heel erg bedankt!!!!
(in de tutorial zitten de 2 stukken code in 1 bestand, en dan werkt het. Het probleem is dat de hash steeds anders is dus; als ik het wachtwoord ga valideren komt er een andere uit omdat de salt dan weer anders is (denk ik))
Ik wil wachtwoorden versleuteld gaan opslaan. Ik kwam deze tutorial tegen: https://www.youtube.com/watch?v=wIRtl8CwgIc .
Het versleutel gedeelte snap ik, maar het inlog deel en wat ik nou moet opslaan in de dtb niet.
De functie voor het versleutelen ziet er zo uit:
PHP:
<?php
function cryptPass($input, $rounds = 9){
$salt = "";
$saltChars = array_merge(range('A','Z'), range('a','z'), range(0,9));
for($i = 0; $i < 22; $i++){
$salt .= $saltChars[array_rand($saltChars)];
}
return crypt($input, sprintf('$2y$%02d$', $rounds) . $salt);
}
En dit is de login validatie (hij zei zelf al dat het basis was, dus nog niks met een dtb.)
PHP:
$inputPass = "password";
$pass = "password";
$hashedPass = cryptPass($pass);
echo $hashedPass;
if(crypt($inputPass, $hashedPass) == $hashedPass){
echo "<br />Password is a match = log user in";
}else{
echo "<br />Password does not match = do not log in";
}
Kan iemand me uitleggen wat er nou in de database moet komen en hoe de validatie moet gaan?
Heel erg bedankt!!!!
(in de tutorial zitten de 2 stukken code in 1 bestand, en dan werkt het. Het probleem is dat de hash steeds anders is dus; als ik het wachtwoord ga valideren komt er een andere uit omdat de salt dan weer anders is (denk ik))
Laatst bewerkt: