wachtwoord verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berendbotje

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Goedemiddag.. Ik heb bij iemand een pc gekocht voor mijn gehandicapte zoon. Maar nu blijkt dat ik me steeds aan moet melden met een wachtwoord.Ik kan hem niet verwijderen zegt hij ,omdat het een gebruikersaccount betreft. Wie weet hier een oplossing voor. Het betreft hier een windows 7

Hoi,
In eerste instantie zal je aan de verkoper moeten vragen wat het wachtwoord is, indien je nadien nog hulp nodig het om het wachtwoord te veranderen of eruit te gooien help ik je graag verder

Als je het wachtwoord wél weet kun je ook (ik ga er vanuit dat het een admin account is) een nieuwe account maken voor je zoon, zonder wachtwoord en vanaf dat account het oude verwijderen.

Ok,dank je wel . Dan gaan we dat morgen eens proberen. Je hoort nog van me....

Nou, booten zonder wachtwoord is dan de oplossing.
naar command en dan netplwiz ingeven en enter drukken. of user account controll 2 als dat in het configuratiescherm staat.
Aangeven dat je wilt opstarten zonder wachtwoord.
Je moet dan ter bevestiging 2x het wachtwoord ingeven en dan ben je er van af.

Windowstoets + r
typ
control userpasswords2
enter
Selecteer in het rijtje gebruikers het gebruikersaccount dat je wilt bewerken en klik op "wachtwoord opnieuw instellen".
Mogelijk dat je dit met administratorrechten moet doen maar dat horen we dan wel weer.
Update: Ik heb toch maar even al iets neergezet, voor het geval dat...
Run de Command Prompt (rechtsklik uitvoeren als....) administrator.

To enable the Windows 7 administrator account:
Typ achter de prompt:
net user administrator /active:yes (Let op de spatie)
Entertoets

To disable the Windows 7 administrator account:
Typ achter de prompt:
net user administrator /active:no (Let op de spatie)
Entertoets

Laatst bewerkt:
De gegeven commando's zijn bruikbaar voor Windows XP t/m Windows 10. Wellicht komt hij je nog een keer van pas :).
Het is overigens het klassieke gebruikersbeheer zoals dat in Windows 2000 zat, en sinds XP vervangen is door een wat meer "begeleidende" interface.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan