Wachtwoord vista verwijderen, indien je het vergeten bent

Status
Niet open voor verdere reacties.

L0ND0N

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2009
Beste,

Bij het installeren van windows vista op mijn computer heb ik een wachtwoord ingesteld om op mijn gebruikers account te geraken. Ook aanwezig op mijn laptop is een vingerafdruk lezer. Dit werkt perfect maar heeft als gevolg dat ik dat wachtwoord al een jaar niet meer heb gebruikt en bijgevolg ben vergeten, alsook het antwoord op mijn vraag. (niet zo slim:o) Nu is het probleem als ik iemand anders op mijnpc wil laten werker, ik altijd mee moet gaan voor mijn vingerafdruk te geven. Ik zou liever mijn wachtwoord terug eens aanpassen. Dit is voor mij onmogelijk zonder het oude wachtwoord te hebben. Is er een manier om dit te omzeilen?

Dank bij voorbaat!

1. Inloggen met die vingerafdruk
2. Maak dan een snelkoppeling op het Bureaublad naar CMD.EXE, en rechtsklik op die snelkoppeling, waarbij je kiest voor Uitvoeren als Administrator.
3. In het geopende CMD-venster eerst je gebruikersnaam achterhalen met:
whoami
en dan
4. het wachtwoord zetten:
net user gebruikersnaam wachtwoord
waarbij gebruikersnaam is hetgeen je zojuist met whoami gevonden hebt en wachtwoord is je wachtwoord naar keuze.

Succes,

Tijs.

Ik heb stap voor stap daan wat jij hebt gedaan, maar zonder succes..

Kan iemand mij verder helpen?

Wat voor melding kreeg je dan bij het uitvoeren van het net user commando???

Tijs.

Beste,

het ziet eruit alsof alles goed gelopen is (naar mijn mening toch)
maar het wachtwoord werkt niet..
printscreen:

Bijlagen

• Printscreen veranderen wachtwoord.jpg
    Printscreen veranderen wachtwoord.jpg
    36,7 KB · Weergaven: 107
Laatst bewerkt:
Laat dat pc_van_nicolas\ eraf, dus:
net user nicolas jenieuwewachtwoord

Tijs.

Laatst bewerkt:
Succesvol voltooid!!

heel hartelijk bedankt, nu kan ik op mijn gemak mijn computer afsluiten en heropstarten zonder te vrezen dat dat vingerafdrukprogramma eens niet gaat werken!

mvg

nicolas

Mooi dat het gelukt is!

Graag nog even klikken op "Vraag is opgelost", die je vindt rechts onderaan deze webpagina, in het vakje "Status van de vraag".

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan