wachtwoord voor het netwerk???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Taalkring

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Beste mensen,

Met het aanmelden, van een Pc met win98, aan het domein van een server met win2003 lukt het mij niet om de daar geinstalleerde applicaties te gebruiken.
Het inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord lukt goed, dat is geen probleem.
Als administrator kan ik ook alles doen en lukt ook alles.

Nu het volgende:
Als ik me als iemand anders aanmeld op de server gaat het inloggen goed, maar als ik de gemaakte *.exe snelkoppelingen naar de server aanklik vraagt het systeem om een netwerkwachtwoord.

Hoe kan dat nou, ik ben toch al ingelogt?

een *.exe is een uitvoerbaar bestand.
een *.lnk is een link naar een ander bestand.

Als je met de rechtermuisknop op die snelkoppeling klikt, en dan kiest voor eigenschappen > Gaat naar tabblad algemeen
Staat er dan in het venstertje dat het een "snelkoppeling" is of een ander bestandstype?

link

Ik ben nu niet op school waar ik het probleem heb, maar ik heb van het exe-bestand (op de server) een snelkoppeling gemaakt en deze gecopieerd naar de client. Het is volgens mij ook een snelkoppeling omdat er een pijltje in het icoontje staat.

Ik heb zelfs op de server de mappen gedeeld en deze zijn nu ook zichtbaar op de client maar kan het progamma niet starten zonder het netwerkwachtwoord in te vullen en dat lukt dus niet. Een vervelend probleem. Ligt het niet aan één of andere instelling wat betreft rechten of zo???

Gr. de Taalkring

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan