Wachtwoord w8 kwijt, dual boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

por123bar

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2006
Een jaar of wat geleden heb ik een SSD schijf gekocht om mijn laptop sneller te doen opstarten.
Ik heb met bijgeleverde software een kopie gemaakt van mijn HDD naar de SSD en toen de SSD in de laptop gebouwd, alles werkt naar behoren.

Ik heb dus nu twee windows installaties op twee verschillende schijven.
Nu, ruim een jaar later, wil ik weer toegang tot mijn oude windows configuratie op de HDD (dit heb ik voor elkaar met dual boot) maar ik ben mijn wachtwoord kwijt.
Hoe kan ik die weer tevoorschijn krijgen?

Opgemerkt:
Vanaf windows SSD heb ik toegang tot de HDD schijf met verkenner. Kan ik daar nog iets mee?

Ik hoor graag

Het is heel lastig om je wachtwoord daadwerkelijk terug te krijgen, check in elk geval de volgende punten:

• Controleer de 'geheugensteun', heb je daar toevallig het wachtwoord staan?
  • Probeer je te herinneren of niet toevallig ergens een briefje hebt met het wachtwoord, en zo ja, zoek het op
  • Afhankelijk van de bestanden die je nodig hebt, lijkt het me dat je gewoon via je SSD installatie (zoals je zegt) bij je HDD installatie kan, en die bestanden kunt kopiëren naar je SSD.

Succes :thumb:

Toen je nog toegang had tot de Windows 8-installatie op de HDD, meldde je je toen aan met een lokaal of een Microsoft-account? Indien het een lokaal account betreft, dan biedt Hiren's Boot CD mogelijk uitkomst. Indien het een Microsoft-account betreft, probeer dan eens de stappen op deze pagina te volgen.

Hirens BootCD heeft inderdaad de optie om wachtwoorden te resetten, volgens mij al meteen bij het eerste menu wat je krijgt. De manier die het beste werkt is om de nieuwe wachtwoorden helemaal leeg te laten en geen nieuwe in te vullen. Je kunt daarna (wel aan denken om alles weg te schrijven voor je herstart) opnieuw opstarten en het betreffende account aanmelden met een leeg wachtwoord.

Als ik het goed begrijp heb je je oude schijf gekloond naar de ssd?
Dan zou in theorie het ww hetzelfde moeten zijn als de werkende windows, tenzij je die ondertussen hebt gewijzigd.

Ok bedankt, het probleem is nu alleen dat ik geen DVD heb. Kan het ook met opstart USB?

Toen je nog toegang had tot de Windows 8-installatie op de HDD, meldde je je toen aan met een lokaal of een Microsoft-account? Indien het een lokaal account betreft, dan biedt Hiren's Boot CD mogelijk uitkomst. Indien het een Microsoft-account betreft, probeer dan eens de stappen op deze pagina te volgen.

Ja klopt helemaal maar dit is wat er is gebeurd;

Ik stond aangemeld via een domein waar ik wachtwoord van had. Ik had dus gewoon toegang op de oude w8 configuratie. Toen heb ik mezelf afgemeld van dit domein, windows opnieuw opgestart en nu krijg ik bij windows inlogscherm mijn naam te zien (niet meer gekoppeld aan het domein) waarvan ik het wachtwoord niet weet.

Zodra ik een DVD speler heb ga ik Hirensboot CD proberen

Als ik het goed begrijp heb je je oude schijf gekloond naar de ssd?
Dan zou in theorie het ww hetzelfde moeten zijn als de werkende windows, tenzij je die ondertussen hebt gewijzigd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan