Windows 2003 Server
Aller eerst een paar aannames.

- Je hebt je de server als een dns-server ingesteld en als domeincontroler.
1e stap.
Login in op de Client-computer (maar op local computer) niet op het domein.
Op het moment van aanmelden wordt er weer gevraagd om een username in password.
Gebruik hiervoor het admninistrator account (van de Server).
Je kunt op je server controleren of dit goed is gegaan, je kunt namelijk bij het gebruikerbeheer scherm ook de computers zien (hierin staan de computernamen die toegestaan zijn).
Voor oudere systemen dan windows 2000 moet je deze computers (clients) handmatig aanmaken.
Als je de client daarna opnieuw start, kan het zijn dat je client heel traag inlogt.
Mocht dit zo zijn dan ligt dit (denk ik) aan het volgende.
Je server zal wel een vast IP-adres gebruiken, je kunt de TCP/IP configuratie van de client ook zo aanpassen dat je server de primary DNS is waar de client naar op zoek gaat.
Heb je een router met DHCP faciliteit dan kun je de TCP/IP configuratie zo instellen dat dit de standaard Gateway is (dit doe je d.m.v. geavanceerd te kliken) metric is gewoon standaard.
Je clients weten dan naar welke DNS-server ze moeten, en ze weten dan ook gelijk waar ze hun IP-nummer vandaan moeten krijgen. makkelijke kun je het niet voor ze maken :thumb:
Tip: er is een heel leuk/eenvoudig boek over Windwows 2003 met de toepasselijke titel Windows Server 2003 in 24 uur (ISBN-nr: 90-430-0790-0), ik hou zeker niet van lezen maar zelfs ik begrijp dit (grotendeels)

Ik zag het in eens liggen in de lectuurbak!
Suc6