wachtwoord weizigen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerhardt7

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2007
ik heb een server staan met win 2003 sbs maar hij doet er gigantiesch lang in om de clients te laten inloggen en zijn ze eenmaal ingelogt
dan als ze een wachtwoord willen weizigen krijgen ze domein niet beschikbaar in beeld waar kan dit door komen

Zijn de XP machines wel goed aangemeldt in het domein.

Of werk de netwerkkaart wel goed.

xp pcs

ja de pcs die zijn wel goed zijn wel pentuim 3s maar zit goeie netwerkkaart en al in

Bedoel de netwerkkaart van de server.

En wat zijn de spec van de server. Voldoet die wel aan de eisen.

eizen

ja de server voldoet aan de eisen maar inloggen gaat ook gigatiesch sloom

Windows 2003 Server

Aller eerst een paar aannames. :D
- Je hebt je de server als een dns-server ingesteld en als domeincontroler.

1e stap.
Login in op de Client-computer (maar op local computer) niet op het domein.
Op het moment van aanmelden wordt er weer gevraagd om een username in password.
Gebruik hiervoor het admninistrator account (van de Server).

Je kunt op je server controleren of dit goed is gegaan, je kunt namelijk bij het gebruikerbeheer scherm ook de computers zien (hierin staan de computernamen die toegestaan zijn).
Voor oudere systemen dan windows 2000 moet je deze computers (clients) handmatig aanmaken.

Als je de client daarna opnieuw start, kan het zijn dat je client heel traag inlogt.
Mocht dit zo zijn dan ligt dit (denk ik) aan het volgende.
Je server zal wel een vast IP-adres gebruiken, je kunt de TCP/IP configuratie van de client ook zo aanpassen dat je server de primary DNS is waar de client naar op zoek gaat.

Heb je een router met DHCP faciliteit dan kun je de TCP/IP configuratie zo instellen dat dit de standaard Gateway is (dit doe je d.m.v. geavanceerd te kliken) metric is gewoon standaard.

Je clients weten dan naar welke DNS-server ze moeten, en ze weten dan ook gelijk waar ze hun IP-nummer vandaan moeten krijgen. makkelijke kun je het niet voor ze maken :thumb:

Tip: er is een heel leuk/eenvoudig boek over Windwows 2003 met de toepasselijke titel Windows Server 2003 in 24 uur (ISBN-nr: 90-430-0790-0), ik hou zeker niet van lezen maar zelfs ik begrijp dit (grotendeels) ;)
Ik zag het in eens liggen in de lectuurbak!

Suc6

hoe

stel ik de server in met een primjare dns wat moet ik dan precies doen

Alvast enkele tips:
1. Stel een vast ip-adres in op de SBS server.
2. Installeer/configureer op de SBS server ook de DNS server functionaliteit, en vergeet niet om in de SBS server (en in de DHCP instellingen voor de clients) in ieder geval (ook) het ip-adres van de SBS server als (primaire danwel secundaire) DNS-server in de ip-configuratie op te nemen.
3. Installeer de Windows Server 2003 Support Tools, zodat je (op de SBS server) nuttige programma's zoals dcdiag.exe en netdiag.exe kunt draaien, om te zien of er problemen zijn met Active Directory danwel met de netwerktoegang van de SBS server in het algemeen.
Over dcdiag.exe vind je hier informatie, en ook een downloadlink naar de Windows Server 2003 Support Tools.

Succes,

Tijs.

DNS of een Werkgroep

Even ter overweging, hoe wil je dat een Server2003 werkt, hij kan zowel met een Werkgroep als in een DNS-modus overweg.
Server2003 werkt natuurlijk het allermooiste in een DNS omgeving.
Omdat je in je eerste vraagstelling zei dat je moeilijkheden had om als DOMEÏN in te loggen en dat dit sloom was had ik de aanname gedaan dat de Server al als DNS werkte :D

Reageer even als je er niet uitkomt, anders moet iemand (ik of iemand anders), het helemaal uitschrijven, dat wordt een behoorlijk stukje tekst. :rolleyes:

lukt neit

nee ik ben er nog niet uitgekomen zou je het kunnen beschrijven

Wat zeggen netdiag.exe en vooral dcdiag.exe over je netwerkverbinding resp. de gezondheid van je Domain Controller?

(Zie mijn vorige post).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan