Wachtwoord win 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

bas007gsm

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2002
Ghallo! IK heb een probleem, ik ben het boeje kwijt van m'n pc waar het wachtwoord in staat, en omdat het al een oudere pc is die ik eigelijk niet gebruikte weet ik het wachtwoord niet meer, hoe kan ik deze omzeilen bij win 98?? Gewoon pc leeghalen en opnieuw installeren??

Als ik mij goed herinner kan je gewoon annuleren, dan kom je in een 'algemeen' windows 98 gedeelte. Daarin kan je dan de pwl (wachtwoord) bestanden verwijderen. Bij het opnieuw opstarten kan je dan een nieuw wachtwoord invoeren.

In de windows directory. Je kunt hem misschien beter hernoemen of verplaatsen zodat je het altijd nog terug kan draaien.

Op gelost

Nee het probleem is erger, direct als je hem aan zet vraagt ie al om password, nog voor de bios, dus ik denk dat ie niet te redden is, wel?

Oh, het betreft dus een BIOS wachtwoord.
Een BIOS wachtwoord is niet OS-gerelateerd :)
Hoe je dit kunt oplossen is door het BIOS te resetten.
In het boekje van het moederbord staat wel hoe dat moet.

Probleem is denk ik,dat ie juist geen boekje heeft?

Maak je kast open en kijk /zoek wat voor moederbord er in zit. ( daarna misschien effe zoeken op het internet??) je kunt nu het bios resetten door het jumpertje die het dicht bij het bios zit, te verplaatsen, dus een stukje naar rechts ( meestal) te zetten, en daarna weer terug zetten na een minuut of wat.
Wat je ook kunt doen is ff de stekker van de voeding eruit halen en dan ff de batterij verwijderen. ff wachten en klaar. batterij wel weer terug plaatsen!!

Alles opnieuw installeren heeft dan toch geen zin, het probleem blijft dan bestaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan