Wachtwoord windows 95

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piet van Loosdr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2006
Als ik die oude computer aanzet vraagt hij in een schermpje om het wachtwoord. Dat weet ik wel dus ik kan de computer ook gewon opstarten. Geen probleem. Maar ik ga deze computer weggeven aan een goede kennis. Hoe krijg ik nu dat schermpje waar mijn naam bovenin staat en dat veld waar ik het wachtwoord invul weer weg? Wie weet dat?:confused:

OPMERKING: Deze informatie is alleen van toepassing als u geen gebruikersprofielen gebruikt. Als u gebruikersprofielen gebruikt en de stappen in dit artikel uitvoert, zal Windows toch om een wachtwoord vragen.
Ga als volgt te werk om te verhinderen dat Windows bij het opstarten om een wachtwoord vraagt:
Bij Windows 98 en Windows 95 klikt u met de rechtermuisknop op Netwerkomgeving en vervolgens op Eigenschappen. Bij Windows ME klikt u op Mijn netwerklocaties en vervolgens op Eigenschappen. Klik op het tabblad Configuratie in het vak Primaire netwerkaanmelding op Windows-aanmelding en klik op OK. Klik op Nee als wordt gevraagd of u de computer opnieuw wilt opstarten.
Klik op Start / Instellingen / Configuratiescherm. Dubbelklik op Beveiliging. Klik op het tabblad Wachtwoorden wijzigen, klik op Windows-wachtwoord wijzigen en klik vervolgens op OK. In het dialoogvenster Windows-wachtwoord wijzigen typt u het huidige Windows-wachtwoord in het vak Oud wachtwoord. Laat de vakken Nieuw wachtwoord en Nieuw wachtwoord bevestigen leeg en klik vervolgens op OK. In het schermpje "Het Windows wachtwoord is gewijzigd" klikt u op OK.

OPMERKING: Als u de netwerkaanmelding annuleert, is het tabblad Wachtwoorden wijzigen mogelijk niet beschikbaar. U moet zich aanmelden om het tabblad Wachtwoorden wijzigen beschikbaar te maken.
Klik op het tabblad Gebruikersprofielen en controleer of de optie Alle gebruikers gebruiken dezelfde voorkeuren en bureaublad-instellingen is ingeschakeld. Klik op Sluiten.
Sluit Windows af en start het besturingssysteem opnieuw op.
Bron: breekpunt.nl

Wachtwoorden

Er zijn verschillende soorten wachtwoorden.

Je zegt als ik mijn PC aan zet vraagt hij om een wachtwoord. Als dat is voordat Windows komt, is dat het wachtwoord uit het bios.

Dat haal je er uit door het bios te resetten.

Als je bedoeld het wachtwoord uit 95 dan is dat wat lastiger te beantwoorden. Hangt er van af wat je wilt.

Je kunt in configuratie scherm bij gebruikers jezelf verwijderen, maar dan krijgt hij dus een kale 95.

Je kunt eerst hem er bij maken en dan niet kiezen voor de optie om ruimte te besparen, dan maak je een kopie van jou omgeving.

Daarna kun je dan jezelf verwijderen.

Succes,

Eric.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan