Wachtwoord windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arie Vermeulen

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
Ik heb hier een wat oudere windows 98 machine staan (stand alone) en daar heb ik de volgende vraag over.

Als ik opstart krijg telkens weer de vraag of ik een wachtwoord wil opgeven, maar ik gebruik de computer alleen en heb dat dus niet nodig. Is er een manier om deze stap over te slaan?

Alvast bedankt!

Niet aanmelden - Windows 95 & 98
Het is een bekend probleem. Na installatie van Windows 98 krijg je tijdens het opstarten een dialoogscherm op het scherm met het verzoek om je aan te melden. Je moet een inlognaam en een wachtwoord invoeren voordat je verder kan. Een stukje bescherming? Nee, het gaat slechts om een identificatie van de gebruiker. En dat is veelal onnodig, zeker als je de computer niet met anderen deelt. Als je op Annuleren klikt, start Windows 98 gewoon verder op. Maar hoe kome je nu van dat scherm af? Ga naar Start - Configuratiescherm. Dubbelklik op het icoon Netwerk en verander bij Primaire Netwerkaanmelding de optie Client voor Microsoft-netwerken in Windows-aanmeldingen. Nadat je de wijziging hebt bevestigd, herstart Windows. Vanaf dan ben je van het dialoogscherm af.
Bron:
http://www.muurkrant.nl/window_tips.htm

Verwijder op die zelfde plek "Client voor Microsoft-netwerken".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan