wachtwoord windows7 fujitsu/administrador nodig na instellen tweede gebruiker

Status
Niet open voor verdere reacties.

frogruud

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2011
nooit hoefde ik voor windows7 een wachtwoord te gebruiken met een return startte het systeem door, totdat ik voor mijn zoon (7:thumb:) die ook het net op wilde een gebruiker in heb gesteld.
Ik kan alleen op de site van mijn zoon komen en ook in de bios
Ik weet dus geen wachtwoord van de gebruiker fujitsu, heb geen installatie dvd en de mogenlijkheden die aangeboden worden gebruiken vaak programmas die mijn administrator niet wil installeren juist omdat ik geen paswoord heb.
Ik woon in Colombia dus naar een pc ingenieur gaan werkt ook niet want ze snappen het Nederlands niet, de eerste en laatste keer dat ik dat heb gedaan hebben ze mijn oude PC geformatteerd zonder een copy te maken van mijn bestanden:evil:.
:cool::cool:
graag een eenvoudige manier van oplossen
ruud vreeburg Colombia

Laatst bewerkt:
je hebt dus meerdere accounts nu als het goed is!! windows 7 start op en laat je een venster zien waarin je eerst moet kiezen met welk account je naar binnen wilt!
tot zover is alles duidelijk! vraag is nu of je nu een account hebt daar met de naam "fujitsu" zoals je zelf aangeeft en een account met een naam voor je zoon?
is dit alles het geval dan gaan we verder! je geeft aan dat je eerst zonder wachtwoord windows 7 runde, dat klopt je stond bij de installatie namelijk vrij te kiezen voor opstarten met of zonder wachtwoord.... (alles is later zo in te stellen als je het wilt). Echter toen je meerdere accounts aan ging maken kwam het probleem, windows en niet alleen versie 7 staat dan niet meer toe dat er geen wachtwoord wordt gebruikt voor de administrator.....! toen je die account aanmaakte heb je minstens een wachtwoord op moeten geven. heeft de pc-ingenieur in colombia overigens ooit van veilige modus gehoord?? die start op in het engels en dat moeten zij wel kunnen lezen anders zijn het ook geen ingenieurs ahummm
in de veilige modus kun je vaak nog je belangrijke bestanden van je pc af halen als je besturingssyteem niet meer werkt............ en als dat niet meer kan dan heb je altijd nog de ouderwetse DOS manier. Een pc ingenieur zou daar ook geen moeite mee moeten hebben lijkt me zo.....
Om op je vraag terug te komen...... Aan en installatiecd of dvd heb je weinig als je je passwoord niet meer weet.... windows 7(evenals Vista) is beveiligd voor het van buitenaf met een netwerk binnen komen.....
Je zult je moeten gaan afvragen wat je voor wachtwoord opgegeven hebt.
misschien heb je een heel eenvoudige naam opgegeven van je zoon ofzo als passwoord......
het is mij niet bekend of zogenaamde passwoordrecover programmas ook een windows 7 wachtwoord kunnen ophalen lijkt mij van niet want dat zou niet echt veilig zijn.....
misschien is er nog iemand hier die een heel goede tip kan geven ik zou die zelf ook graag horen....

twee accounts

Bedankt voor de vroege reactie
inderdaad er staan nu twee accounts, ik kan me niet herinneren dat ik een paswoord heb moeten aanmaken, ga ik verder uitproberen.
Ik heb een wachtwoordkraker (ophcrack) op het systeem losgelaten, die haalde zo het wachtwoord van mijn zoon op, maar niet van de oude account en die zouden dan toch een gelijke waarde moeten hebben, daarom denk ik dat bij de eerste installatie wel een wachtwoord is ingegeven, maar dat het systeem die niet vereist als er geen tweede gebruiker is.
Tja en via de onbeveiligde modus middels DOS de zaak op te lossen, het is zeker 20 jaar geleden dat ik daarmee heb gestoeid, weet ik niets meer van.
Er wordt gemeld dat met de F8 toets naar de onbeveiligde modus kan worden gegaan, ik doe dat door gewoon de aan/ uit knop een paar secondes ingedrukt te houden, komt hij meteen in de onveilige modus.
Ruud Vreeburg:cool::thumb:

Hoi,
welkom op Helpmij.nl
kijk of je de volgende opdracht kunt uitvoeren:
windowstoets + r
typ
control userpasswords2
enter
Kijk even of dat lukt.
Update: als je geen wachtwoord hebt aangemaakt doe dan eens gewoon enteren.
Wat heeft je zoon voor 'n soort account? Met beheerdersrechten of beperkte rechten?

Laatst bewerkt:
misschien heb je de classieke fout nu? ik neem aan dat je van begin af aan niet in je eigen/administrator account meer kon vanaf het moment dus dat je dat nieuwe account aangemaakt had? voor meerdere account is het door windows verplicht voor de administrator account een wachtwoord op te geven voor de andee acoounts sta je dacht ik vrij daarvan wel is hier dus een account/gebruikersnaam nodig en een leeg wachtwoord veld dan.
Zou het zo kunnen zijn dat je je zoon administrator gemaakt hebt??? en je eigen account een leeg wachtwoord heeft ?? dus alleen een gebruikersnaam en geen wachtwoord typen...... test het eens uit en start je pc ook eens op in de veilige modus dan krijg je meteen het wachtwoordscherm van de administrtor ook en als het wachtwoord van je zoon dan werkt daar dan weet je genoeg..... ik lees nu dat je zoon dus een wachtwoord heeft dus moet je altijd twee wachtwoorden hebben gegeven in windows misschien heb je voor je eigen administrator account hetzelfde wachtwoord gebruikt ???? gewoon uitproberen.............

lukt nog niet

ik kan alleen de account van mijn zoon in die zonder wachtwoord werkt op dit moment, ik kan daar wel een inzetten maar hoeft niet.
Vanuit deze account kan ik de truk met windowstoets+r, typ control userpasswords2 return niet uitvoeren omdat het systeem om de beheerdersacountwachtwoord vraagt.
Ik kan niets installeren en sommige programmas niet verwijderen als daar de beheerdersaccount voor moet worden geopend.
:confused:
Ruud vreeburg

Dan probeer via de veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot) en log in op de administratoraccount (gewoon enteren proberen).
Probeer van daaruit je accounts te veranderen configscherm>gebruikersaccounts. Of maak een geheel nieuwe account aan (met wachtwoord) en beheerdersrechten.

windows + r

tot die conclusie kwam ik ook al want iik zie niet echt hoe je met die optie een wachtwoord kunt achterhalen wel wordt er gemeld hoe je kunt voorkomen dat dat gebeurt!
en het enige dat je kunt wijzigen wat passwoorden betreft is volgens mij de nevenaccounts maar niet het administrator ofwel hoofdaccount en daar zit hem juist het probleem....
inderdaad hoefde je voor je zoon geen wachtwoord op te geven zoals ik al eerder opmerkte hoeft dat niet verplicht voor gewone accounts al wordt het wel aangeraden.....
je windows 7 kan inderdaad gen wachtwoord gehad hebben mar bij aanmaken van dat account moest je er wel een opgeven?? tenzij er dus al een wachtwoord was maar niet belemmerde dat je zonder nevenaccounts er vrij in kon.... zoiets heb ik nooit uitgeprobeerd zou niet mogen werken eigenlijk dsu je hebt wel of geen wachtwoord lijkt me ....
als je er zonder een in kwam eerst moet je er nu dus een gemaakt hebben in het tweede geval zou dan dat programmatje dat het wachtwoord van je zoon wel ziet dat andere wachtwoord ook moetn kunnen zien lijkt me.... heb je een link ofzo waar dat proggie te downen is zodat ik het hier op mijn pc ook eens uitprobeer heb allen en adminstrator account maar dat is met wachtwoord beveiligd en als ik dat kan zien met dat proggei zou jiij dat ook moetn zien is dat niet het geval dan werkt dat proggie niet richting administrator wachtwoorden is de conclusie......

Probeer anders deze eens.
@haribald
tot die conclusie kwam ik ook al want iik zie niet echt hoe je met die optie een wachtwoord kunt achterhalen wel wordt er gemeld hoe je kunt voorkomen dat dat gebeurt!
Ik weet ook wel dat je daarmee geen wachtwoorden kan achterhalen maar ik wilde testen of z'n zoon beheerdersrechten heeft, dat blijkt dus niet het geval te zijn.

Laatst bewerkt:
op die manier zou het inderdad moetn lukken, usbstickie erin en dan doen zou moeten lukken zo, ik merk hierbij op dat het wel sneaky is want je kunt dan weliswaar nooit het oude wachtwoord te weten komen maar hebt weer een werkende pc en zoals ik het nu zie kun je zelfs met dat wachtwoordherstelschijfje de pc weer terugzetten in oude stat zodat je zelfs in een pc kunt kijken van iemand die denkt dat die veilig is humm met die wachtwoorden offe zit ik er langs en zal je alle wachtwoorden kwijt zijn en allen nog maar nieuwe hebben????

ooh tijdens dat ik aan het typen ben ben ik te laat lol of jij te vroeg voor de vragen

advies

bedankt mik voor die pogostick site maar het feit dat de maker al aangeeft dat hij zijn release van augustus 2008 hoopte te verbeteren en daarmee uit te komen begin 2010 wekt niet veel vertrouwen bij mij al zeker niet omdat als je verder leest er veel met registersleutels gecopieerd wordt dan wat soms fout kan gaan zoals hij zelf al aangeeft in hoeverre dat definitief schadelijk kan zijn heb ik niet verder gelezen,.......
het lijkt me beter dat je gewoon de eerste optie die jij gaf naar - veilige modus - gaan en daar "De wizard wachtwoord opnieuw instellen" kunt gebruiken.
Dat kan iedereen het zelf uitproberen doe ik nu niet meer want is bedtijd onderhand :P

hopelijk heeft Ruud daar iets aan.... of anders lees ik hier wel of het hem gelukt is ......:rolleyes::thumb:

bedtijd als ik het goed zie is het 4.42uur in Nederland jullie zijn late slapers ofzo

ja het werkt dus niet om middels de veilige code het wachtwoord te regelen, steeds weer moet ik naar de beheerdersaccount.
verder dat programma heb ik gedownload, is een ZIP en deze arme donder heeft geen ZIP geinstalleerd staan op zijn PC, ik weet er ook niet mee om te gaan en je raadt het al ik kan het programma welliswaar downloaden maar NIET installeren omdat ik geen beheerders wachtwoord heb.
Ik heb het bestand op een cd staan die laat ik morgen in het internet winkeltje zippen en juist installeren.
Morgen heb ik geen eigen internet, omdat ik met iemand samen doe met het modem, dus maandag ben ik weer volop op het net:cool::confused::thumb: ook ik ga maffen het is hier al 22.50 uur

Met de Hiren's Boot disk kun je alle passwords resetten naar geen password (of het password dat jij wil). Dit kun je doen met de Offline NT password changer. Is dat misschien iets voor je? Dit heb ik al regelmatig zo gedaan.

Waar hiren's downloaden:

http://www.hirensbootcd.org/files/Hirens.BootCD.13.1.zip

Wel eerst even unzippen, dan heb je een iso file en die brandt je dan op cd

Hoe de password changer te gebruiken:

[video=youtube;JIx46zQlKCk]http://www.youtube.com/watch?v=JIx46zQlKCk[/video]

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar zou het zeker mee moeten lukken idd. Zelf gebruik ik al jaren ActivePasswordChangerPro om wachtwoorden te resetten, werkt perfect.
Via Hirens heb ik het nooit geprobeerd omdat ik het nu eenmaal niet meer dagelijks doe, toch eens gaan experimenteren.
Dit werkt precies hetzelfde zo te zien, alleen is het progje dat ik heb nog simpeler als je het van cd of usb draait.
Handig filmpje als handleiding :thumb:

hiep hiep hoera het is gelukt,

:o:):D:d:thumb:ja het is gelukt, maar vraag niet hoe, ik kreeg het niet duidelijk hoe je dat programma moest afsluiten, er staan wat termen in die mij boven de pet gingen, backwrite betekent dus opslaan, na het muteren van alle gbruikers en het administrateur maken van mijn zoon kon ik zo alle paginas in. Wat nog niet lukt is om de administrateur optie van mijn zoon te verwijderen en of die pagina te verwijderen, ik heb inmiddels een nieuwe zoon pagina geopend en de oude beveiligd met een wachtwoord.

Jongens hartstikke bedankt, met vriendelijk groeten vanuit een heerlijk warm Colombia, LOCOMBIA volgens kenners.
Ruud Vreeburg

Mooi dat het gelukt is en succes verder!
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site). :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan