Wachtwoord WLAN ontvindbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hreisch

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2003
Een vriendin van mij is door omstandigheden het wachtwoord kwijt van WLAN, ook is het gebruikers wachtwoord zoek, dus restten van de router is geen oplossing.
Want dan zou zij ook nog ook nog de gebruikers naam en wachtwoord van het internet account moeten invullen.
De router is een speedtouch 570i op een ISDN aansluiting.
Is er een oplossing hoe ik een van deze wachtwoord kan achterhalen.
De PC is bovendien pas geformateerd, alles staat er nu wel weer op.
Alvast bedankt.

Waarom is het resetten van de router geen oplossing dan, dat is volgens mij juist WEL de oplossing...

resetten naar fabrieks instelling
hoe dat moet staat in het boekje
dat is iets anders dan gewoon resetten

succes

als ik resten naar de fabriek instelling blijven de huidige wachr woorden dan wel in de router of worden die dan gewist?

Dan worden ALLE wachtwoorden en instellingen gewist en kun je de boel gewoon compleet opnieuw configureren!

ja maar dan moet zij ook het internet gebruikersnaam en wachtwoord invullen en die heeft zij niet.

We hebben het toch over een ROUTER en niet het MODEM??

De internet-verbinding via het MODEM blijft gewoon bestaan, dus daar hoeft niets opnieuw ingesteld te worden.
En de ROUTER heeft dergelijke zaken niet nodig!

Of gaat het om een gecombineerde modem/router??

helaas die heb ik geprobeerd maar ik denk omdat de pc geformateerd is geweest kan hij niets vinden.

Dan gaan we nog wat anders proberen, even wat zaken op een rijtje zetten:

Er zijn een aantal verschillende dingen die hiermee te maken hebben:

1) WLAN key, dus de sleutel om draadloos contact te kunnen maken, die is onbekend
2) Gebruikersnaam en wachtwoord van de Internet Service Provider (ISP) die is dus ook onbekend
3) Gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen op de Speedtouch
Is die ook onbekend en is die uberhaupt wel eens veranderd?

Laatst bewerkt:
punt 1 en 2 kloppen die zijn onbekend.
ik weet niet of de gebruikers naam en wachtwoord ooit gewijzigd zijn ik zit namelijk niet in de buurt van de pc een uur rijden hier vandaan.
Het standaard ip adres zou volgens internet 10.0.0.138 moeten zijn.

Weet je zeker dat in de modem / router wel een gebruikersnaam en wachtwoord voor het internet account zit. Vaak gaat dat op mac adres bij de provider.

Dus met een draadje aansluiten op de modem/router, kikken of je kunt inloggen. Standaard inlognaam/wachtwoord staan in de handleiding van de Speedtouch.

Lukt dat, dan is daar de wireless key te zien.

Lukt dat niet, dan houdt mijn kennis en kunde even op

nee maar ik vermoed het wel want nadat ik de geformateerde pc "alles" weer terug gezet heb bleek dat er veel beveiligd was.

:thumb::thumb:

En laat even weten hoe het verder al dan niet lukt

Is het apparaat gelevert door de provider?

Kijk even op de onderkant van je router/modem, meestal plakken ze daar je code op :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan