Wachtwoord wordt gevraagd in draadloos netwerk tussen XP en Vista.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nawaz

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2005
Ik wil een thuisnetwerk maken tussen twee computers waar op een Windows Visa Professional draait en op de ander Windos XP. Ik gebruik een draadloos modem met router daarin. Ik heb thuisnetwerk wizard op beide computers gedraaid en beide computers zien elkaar wel. Maar het probleem is dat ik via de computer met Vista de ander computer met XP niet kan bereiken. Hij vraagt altijd een gebruikersnaam en wachtwoord voor. Op de computer met XP heb ik maar een account waar geen wachtwoord op staat. Maar computer met Vista vraag toch wel gebruikersnaam en wachtwoord om in te komen. Ik heb daarin de naam van de computer ingegeven, zonder een wachtwoord uiteraard. Maar niets helpt.
Hoe kom ik in de computer met XP?

Hoi !

Voor 'n netwerk is het noodzakelijk dat:L

Beide PC's een verschillende naam hebben,

Beide PC's dezelfde netwerknaam hebben

Je op beide PC's met dezelfde gebruikersnaam en WW bent ingelogd.

Greetz,

Harry.

Computernaam is verschillend, Netwerknaam is dezelfd.

Dat wist ik al dat twee computers verschillende namen en zelfde netwerk naam moeten hebben. En dat is ook het geval. Op een computer met Vista log ik in mijn account met de wachtwoord. Op de de ander met XP heb ik één account waar ik geen wachtwoord heb staan. Welke gebruikersnaam en wachtwoord vraagt de computer met Vista dan om in computer met XP in te komen?

Hoi !

Duidelijker kan ik niet zijn: zie m'n vorige post !

Quote: Je op beide PC's met dezelfde gebruikersnaam en WW bent ingelogd.

Einde.

Greetz,

Harry.

Het is nog niet opgelost.
Ik heb de wachtwoorden op beide computers verwijderd. Maar computer met Vista bleef wachtwoord vragen. Toen heb ik ook gebruikersnamen op beide computers gelijk gesteld en een zelfde wachtwoord gegeven. Maar computer met Vista logt met dat gebruikersnaam en wachtwoord ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan