Wachtwoord wordt niet herkend!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansenmol

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2009
Beste helpmij-ers,

Ik ben sinds kort bezig op een nieuwe computer, en heb er vandaag net Windows 7 Professional, en alle moederbord- en videokaartdrivers geinstalleerd.
Toen ik echter internet wilde opzetten kwam ik op een probleem, hij geeft aan dat het ingevoerde wachtwoord onjuist is. Ik heb natuurlijk al 10x gecheckt
of ik het goed heb ingetypt, maar dat is het probleem niet.

Ik gebruik een draadloze USB stick voor het internet, een Eminent EM4554. Ook probeerde ik de Sitecom van mijn vader, die deed het ook niet.
Overigens werken beide USB sticks prima op mijn andere, oude computer. Te ver van het netwerk ben ik ook niet, 4-5 van de 5 streepjes.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Alvast bedankt!

Hansenmol

Hoi,
heb je de WPA-key wel ingevoerd op je pc? Of bedoel je het ww van de router?

Nee ik bedoel echt bij het zoeken en vinden van een netwerk. Gewoon het zoeken, vinden en verbinden met een Wifi-netwerk.
Hij herkend het WPA2 wachtwoord niet, ik weet 200% zeker dat ik de goede heb. Hij doet het namelijk wel op alle andere
computers en op mijn telefoon!

Heb gisteren nog toevallig een iPad aangesloten op een netwerk: naam netwerk (naam die je router heeft), wachtwoord (v.d router), WPA-sleutel (makkelijkste manier en om zeker te zijn dat je geen typfouten maakt kopiëren en plakken).
Dat was helaas bij de iPad niet mogelijk vanwege de ontbrekende usb-aansluiting.

Typfout is het echt niet, ik kan die code wel dromen ;)
Handmatig invoeren werkte niet bij me, dan zei hij gewoon iets in de richting van; ingevoerde gegevens zijn onjuist.

Probleem dus;
- wifi met draadloze usb sticks
- hij vind de netwerken wel, maar accepteerd wachtwoord niet
- de usb's + wachtwoord werken wel bij andere pc's

Ik krijg het idee dat er ergens een instelling fout staat ofzo.

Bedankt voor de hulp :)

Router e/o modem al gereset? Geen MAC-filtering ingesteld in de router? Niet per ongeluk de Caps Lock gebruikt bij invoeren w.w.? Ik roep maar wat.

Modem net even gereset, zelfde resultaat helaas. En caps-lock zou geen probleem moeten zijn, alle letters in het wachtwoord zijn hoofdletters ;)
Wat bedoel je met MAC-filtering? Zou geen probleem moeten zijn voor mijn nieuwe pc, mijn oude en die van mn vader doen het wel gewoon.

Lastig altijd die netwerk issues.. :confused:

a. Vermeld draadloze netwerkkaart (merk + type)
b. Vermeld draadloze router (merk + type)

Tijs.

Het probleem is op magische wijze verholpen! Na de eerste keer de router resetten gebeurde er niks, maar nu de tweede keer pakt hij hem wel :) probleem opgelost. Voorlopig.

Bedankt voor de hulp mensen! :D

Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan