wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remco112

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2004
Berichten
41
Hoi,

Graag wil ik een map in mijn documenten beveiligen met een wachtwoord. Binnen windows xp ben ik die mogelijkheid niet tegen gekomen. Wel kan je een beschermingswachtwoord instellen,hier heb ik niets aan.

Zodra je de bewuste map aanklikt moet er eerst om een wachtwoord gevraagd worden alvorens je in de map komt,,,,

Is er een programmaatje ergens de downloaden die dit wel kan?


alvast bedankt.
 
bedankt, ga d'r mee aan de slag.
Nog wel een vraagje, als ik de pagina open (via link "download") dan opent hij de pagina wel. Maar niet de plaatjes, er is dan een kader met een rood kruisje d;r in. Ik neem aan dat ik een ondersteunend programma moetg hebben, maar welke. Op andere pagina's heb ik er geen last van.

dank!!
 
Je kan toch gewoon de rechten op die map aanpassen zodat alleen bv 1 gebruiker er in mag ? Of zelfs owner rechten geven aan die gebruiker.
 
In de home edition van xp dacht ik niet dat het mogelijk was om verschillende rechten te geven op programmas en bestanden, ofwel kies je voor beheerder of anders voor beperkte rechten of zoiets.In de pro edtion is er een mogelijkheid groepsbeheer dacht ik??Ik heb zelf de home-editie en zou anders graag ook bepaalde software en mappen ontoegankelijk maken voor anderen, maar nog niet gevonden in de home editie.Als eer iemand een antwoord heeft ik ben een_en_al_oor:p
 
Je kunt ook met de Home editie van XP de mappen beveiligen.


Klik in Verkenner met de rechter muisknop op de map die je wilt beveiligen en kies DELEN EN BEVEILIGING.

Zet nu een vinkje voor VAN DEZE MAP EEN PERSOONLIJKE MAP MAKEN en klik op toepassen.

Iemand die nu onder een andere naam inlogt kan nu niet in jouw map.

Groeten,

Fred
 
Laatst bewerkt:
Ja als iemand ingelogt onder een andere account dan kun je zo te werk gaan.Ik vind dit een groot nadeel in de home-edition.Thuis gebruiken we de pc met twee en gezien het mijn broer is die tweede persoon, werken we allebei met dezelfde account.Nu dat altijd aan en af melden naar een andere account was te irritant , zodus werken met 1 account.Op deze manier kan mijn broer wel altijd in eeder welke map enz... zonder dat ik daar iets aan kan veranderen.De enige manier die ik ken is softwarematig om je bestanden en programmas te beveiligen.:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan