wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

kellemen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 jan 2001
Berichten
1.388
goeiemiddag,

mijn vaders pc zegt iederekeer bij het opstarten van windows u wachtwoord verloopt over 5 dagen maar er staat helemal geen wachtwoord ingesteld om in windows te komen.

wat kan ik eraan doen zodat die melding niet meer komt?

groeten roland
 
Heb je pro of home editie.
Ik weet niet of in beide gevallen het hetzelfde werkt.
Je gaat naar start, configuratiescherm, daarna kies je voor systeembeheer, dan kies je voor lokaal beveiligingsbeleid en dan accountbeleid en dan wachtwoordbeleid, dan zie je recht de bovenste regel een aantal dagen ingesteld voor de duur van paswoorden, die kun je verhogen of op niet van toepassing zetten, dan zou het probleem verholpen kunnen zijn.
 
dan kun je het oplossen op de manier zoals jjw beschrijft :) (in home kan dit niet zo)
 
ok hardatikke bedankt voor de hulp weer


groetjes roland
 
hoe moet dat in home edition? dan voor het geval dat het bijme zelf op de pc keer gebeurd.
 
Nou ik hoop dat een ander daar dan een mooi antwoord op kan geven, werk nooit met Home editie, sorry.
 
Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat het in home ook zo werkt:

Klik rechts op deze computer, kies voor beheren en dan voor lokale gebruikers en groepen. In het rechterveld klik je dubbel op de gebruikersnaam.

Dan plaats je een vinkje bij wachtwoord verloopt nooit
 
nee, deze module mag je van microsoft niet gebruiken in home.. je moet het in home in een opdrachtprompt oplossen :)

Start>> Alle programma's>> Bureau-accesoires>> Opdrachtprompt of Start>> Uitvoeren: "cmd"..
Typ hier net accounts /MAXPWAGE:UNLIMITED om het wachtwoord onbeperkt lang geldig te laten zijn :)

Overigens is het niet zo heel verstandig om zonder wachtwoord te werken..
 
En waarom dan niet als ik vragen mag, het wachtwoord doet alleen maar werk tegen pottenkijkers toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan