wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
hallo,
Buren van me( jonge mensen met een paar kindertjes) hebben door iemand een wachtwoord laten plaatsen op hun computer. Om de 14 dagen moeten ze die veranderen omdat het dan niet meer werkt. Nu hebben ze de computer een paar weken niet gebruikt en nu lukt het niet meer om in de computer te komen. Via f10 heb ik geprobeerd in de bios om het wachtwoord te wijzigen, maar niks werkt. En dus kan ik windows niet openen.
het lukt me ook niet om in de veilige modus te komen. Wanneer ik op f8 druk krijg ik wel een scherm maar daar staat dit op.
128 MB
42-301 Keyboard Error
Make sure your keyboard is correctly plugged into yor machine. Pease ensure that the machine is powered OFF before removing and replacing any system cables. If it is installed correctly, make sure non of the keys are depressed. If this message persists, you may need te replace your keyboard.

Ik kan via f10 wel in de bios komen.
Wanneer ik normaal opstart krijg ik dus dat welkom scherm. klik ik dan op volgende krijg ik deze boodschap.
Het wachtwoord moet van toepassing zijn op een specifiek domein of specifieke computer. Geef een domein of selecteer een domein in het vak Aanmelden bij..
Maar dat vakje is grijs en dus kan ik daar niks mee doen.

Wat kan ik doen om deze mensen te helpen zodat ze weer hun computer kunnen gebruiken?
gr John
 
Haal de systeembatterij er eens uit en laat 'm er even uit. Plaats 'm daarna terug. Wat "zegt" de pc nu als je 'm opstart?
 
op het moederbord, het is een rond zilverkleurig batterijtje (knoopbatterij)
 
Er staat op dat knoopcelletje : CR2025 als ik mij niet vergis (pin mij er niet op vast.... ;) )

Veelal met een balpen los te wippen.
 
Zit het wachtwoord voordat windows opstart of moet je een wachtwoord geven als windows opgestart is.
 
Het wachtwoord moet ingevuld worden voordat windows opgestart wordt. Dat is juist het probleem. Anders kon ik wel bij uitvoeren komen
 
Dan doen wat pasja typt.
 
Geplaatst door jobo182
Het wachtwoord moet ingevuld worden voordat windows opgestart wordt. Dat is juist het probleem. Anders kon ik wel bij uitvoeren komen

Is het een bios wachtwoord (volgens mij niet aangezien je in de bios kunt komen) of het windows wachtwoord?

Hoevaak druk jij op F8 voordat je die melding krijgt van keybord error?
 
ik heb gedaan wat pasja schreef, maaar
Niet gelukt dus. , het celletje eruit gehad en later weer erin gezet.. En weer dezelfde foutmelding op het scherm. Nu dacht ik dan maar even de CD erin doen en op herstellen klikken, maar nu blijkt dat deze mensen behoorlijk zijn genept door de verkoper. Er zit geen enkele CD bij zelfs niet van XP.
dus is het zeker helaas pindakaas........
 
alles geprobeerd, zoals geschreven werd, maar helaas hiep het niet, daarom maar geformateerd en windows opnieuw geinstalleerd.
gr, jobo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan