Wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

frabans

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
vraag 1.Ik begrijp dat een wachtwoord in de bios gemakkelijk te verwijderen is door de batterij er uit te halen, of resetten. Is er dan geen manier om je computer te beveiligen?

vraag2: Ik had voorheen een gewoon toetsenbord. Nu wil ik een usb toetsenbord. Kan ik dan nog wel het gevraagde wachtwoord van de bios intypen? windows heeft dan het toetsenbord toch nog niet herkend.

1. Daar heb je gelijk in, maar niet veel mensen weten dat en het werkt ook niet altijd.

2. Je zal even in het Bios moeten kijken of je een instelling hebt voor "USB Keyboard support". Deze moet dan op "Enabled" staan.

Laatst bewerkt:
Wat vraag 1 betreft; kijk hier eens. Hiermee maak je van een mp3 speler of een usb stick een sleutel die je nodig hebt om je pc op te kunnen starten. Werkt net als met een auto. Sleutel erin, pc werkt. Sleutel eruit, pc werkt niet, maar dan ook ECHT NIET!!

Dit is zeer veilig voor laptoppers, maar ook voor je normale pc een zeer veilige methode. Wanneer je het programma installeert en de sleutel (usbstick) verwijdert zit je pc op slot en zelfs het formateren van je harde schijf, danwel het installeren van een nieuwe harde schijf zullen je pc niet un-locken. Er is wel een manier, maar die is bij 99,9% van de computeraars niet bekend. :thumb:

Het zal duidelijk zijn dat het gebruik van dit programma met alle voorzichtigheid dient te gebeuren!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan