wachtwoord

• Onderwerp starter Onderwerp starter teco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

teco

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2004
ik weet niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag.
1. hoe kan ik mijn computer ( zonder internet ) beschermen met een wachtwoord
2. hoe kan ik een map beschermen met een wachtwoord

bedankt voor de reakties.

je pc gaat gewoon als volgt;

ga naar configuratiescherm-->gebruikersacount--> en dan selecteer je de persoon waar je een wachtwoord op wil zetten en stel wachtwoord in. klik dan gelijk op mappen persoonlijk maken als dat voor bijkomt. (weet niet zeker)

maar je wil een wacht woord op 1 bepaalde map wil je dat als je naam is aangemeld dat je dan als nog een wachtwoord voor die map moet in typen? zo ja dan moet je eerst een programmatje daarvoor instaleren.

of bedoel je dat je vanuit de ander acount niet bij je bestanden kan komen? dan moet je naar de bretrefende map gaan rechtermuisknop -->eigenschappen --> delen --> en zet een vinkje voor van deze map een persoonlijke map maken.

stel je wilt zo'n programmatje dan zou ik zoeken naar een programmatje dat de bestanden niet versleutel maar er alleen een wachtwoord overheen zet. want stel je pc crasht dan heb je 9 van de 10x niks aan recovery software als de bestanden zijn versleutelt. en je heb toch geen internet er op dus...

ik weet niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag.
1. hoe kan ik mijn computer ( zonder internet ) beschermen met een wachtwoord
2. hoe kan ik een map beschermen met een wachtwoord

bedankt voor de reakties.

1. Je kan een wachtwoord zetten op account(s) van de pc.
Dat doe je via Configuratiescherm --> Gebruikersaccounts.

2. Gebruik je XP / Windows 2000, XP Home, Prof?
Het kan ook heel makkelijk met bijv. AxCrypt.

1] Je kunt een BIOS wachtwoord instellen. Door herhaaldelijk op F5 danwel F8 te kloppen kom je in de BIOS. Schrijf dit wachtwoord voor de zekerheid op en bewaar het op een veilige plaats

2] Met Cryptext kun je bestanden en mappen beveiligen dmv een wachtwoord. De bestanden worden versleuteld en zijn zonder wachtwoord niet te openen. Cryptext haal je hier

Afzonderlijke Office bestanden kun je ook beschermen met een wachtwoord. Kies voor "opslaan als" en "Extra>algemene opties" Deze methode is overigens niet waterdicht, dit in tegenstelling tot Cryptext.

*edit*
Gebruikers accounts zijn idd ook nog een mogelijkheid

Laatst bewerkt:
........... het is iets in het drinkwater denk ik...................

map beveilingen

Beste antwoorders,

Heb ik alleen een vraag ik zit met het zelfde probleem, ik wil nm dat andere accounts (gast) niet in mijn mappen komt. Nu weet ik alles al van de rechter muis knop. ;) Maar.............. ik kan het vinkje niet zetten maak van deze map een persoonlijke map. :o
Wie o Wie heeft daar het antwoord op?

Groet Wiebe

dat kan meerder redenen hebben
1. je ben de beheerder niet.

start in veiligmodus op kies map rechtermuisknop --> beveiliging --> eigenaar aanpasse.

2. je heb een map geselecteerd die niet te beveiligen valt.

je hebt bijvoorbeeld dezecomputer en dan documenten van ... geslecteerd.
dat is helaas niet mogelijk ga naar je hardeschijf ga naar :\Documents and Settings en zelecteer daar de map en het is wel mogelijk.

map beveilingen

Ik ben de beheerder dat is 100% zeker.
Ik heb alleen ooit mijn documenten map weg gezet van mijn systeem hardeschijf. En heb dat gedaan volgens mij door alleen maar te verplaatsen en niet door XP dit te laten doen.

iedereen heel erg bedankt voor de reakties en de suggesties!!

iedereen heel erg bedankt voor de reakties en de suggesties!!

Mooi,:)
Maar, maak niet een te moeilijk wachtwoord he.
En als je wachtwoorden veilig wil bewaren zonder het op te schrijven:
Je kan hier KeePass downloaden, dat is een kluis voor al je wactwoorden.
En de kluis kan je openen met 1 masterkey, dan hoef je maar 1 ding te onthouden.

goeie suggestie

ik heb cryptext inmiddels binnengehaald en het werkt super.
zo eenvoudig als iets.

Jullie hebben me prima geholpen.

map beveilingen

Maar helaas bij mij werkt het nog niet. Inmiddels alles teruggezet via de originele weg met XP maar helaas.

ik geloof wel dat jij de eigenaar ben maar je geef aan dat je hem de map een keer heb verplaats misschien zit windwos XP je dan niet meer als eigenaar.

als je dit al heb geprobeert.

2. je heb een map geselecteerd die niet te beveiligen valt.

je hebt bijvoorbeeld dezecomputer en dan documenten van ... geslecteerd.
dat is helaas niet mogelijk ga naar je hardeschijf ga naar :\Documents and Settings en zelecteer daar de map en het is wel mogelijk.

dan wordt het toch voor de zekerheid naar de eigenaar kijken.

start je pc opnieuw op onder het opstarten druk je herhaaldelijk op F8 tot dat je een menu krijg waar je veiligmodus kan kiezen. druk op ja als je de vraag krijg om in veiligmodus te blijven werken.

ga naar de betreffende map.

wel via Documents and Settings want ook hier herkent dezecomputer alleen de map opzich zonder rechten of what ever.

klik met je rechter muisknop op de betreffedne map kies iets van rechten of eigenaar ofzo en wijzig de eigenaar in jouw persoonlijke acount.

(doet het uit me hoofd als je het niet snap zeg t ff start ik m een keer op in veiligmodus en kan ik het preciezer beschrijven)

Nogmaals:

Cryptext versleuteld je bestanden, wachtwoord kwijt is bestanden kwijt!!

Voor het onthouden en creëren van mijn wachtwoorden gebruik ik AnyPassword. Aanrader

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan