Wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterbeukers

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2003
hoi,

Ik heb vandaag net een nieuwe laptop gehad, maar ik wou iets te snel beginnen. Dus heb in het begin scherm snel me wachtwoord twee kere getypt. Maar waarschijnlijk heb ik twee keer de zelfde typfout gemaakt en nu is me wachtwoord anders dan ik verwachte. Kortom ik weet me wachtwoord niet meer. Ik heb Windows Vista en als ik me wachtwoord opnieuw wil invoeren vraagt hij om een soort usb-stick. Weten jullie wat ik moet doen want dit vind ik echt vervelend. Natuurlijk is dit echt super dom van me, maar weten jullie een oplossing?

Heel erg bedankt,

hoi,

Ik heb vandaag net een nieuwe laptop gehad, maar ik wou iets te snel beginnen. Dus heb in het begin scherm snel me wachtwoord twee kere getypt. Maar waarschijnlijk heb ik twee keer de zelfde typfout gemaakt en nu is me wachtwoord anders dan ik verwachte. Kortom ik weet me wachtwoord niet meer. Ik heb Windows Vista en als ik me wachtwoord opnieuw wil invoeren vraagt hij om een soort usb-stick. Weten jullie wat ik moet doen want dit vind ik echt vervelend. Natuurlijk is dit echt super dom van me, maar weten jullie een oplossing?

Heel erg bedankt,
windows opnieuwe installeren ?

Ik heb zelf (nog) geen vista, maar ik vond het volgende:

Waarschuwing
Als u een administratoraccount gebruikt om uw wachtwoord opnieuw in te stellen, gaat de toegang tot e‑mailberichten of versleutelde bestanden in die account permanent verloren.

OpmerkingDeze stappen kunnen niet worden uitgevoerd in Windows Vista Starter, Windows Vista Home Basic en Windows Vista Home Premium.

1. Meld u aan bij de administratoraccount die u wilt gebruiken om het vergeten wachtwoord opnieuw in te stellen.
2. U kunt Lokale gebruikers en groepen volgt openen: klik op de knop StartAfbeelding van de knop Start, typ lusrmgr.msc in het vak Zoeken en druk vervolgens op ENTER.* Beheerdersmachtiging vereist Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.
3. Dubbelklik op Lokale gebruikers en groepen en klik op Gebruikers.

4. Klik met de rechtermuisknop op de account waarvoor u het wachtwoord opnieuw wilt instellen en klik vervolgens op Wachtwoord instellen.
5. Typ en bevestig het nieuwe wachtwoord.

Bron: http://windowshelp.microsoft.com/Windows/nl-BE/Help/66b61e8e-341d-453b-9edd-234301dfd7e51043.mspx
(hier ook meer info over ww-hersteldiskette)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan