Wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

robchen

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2009
Hoi ik heb al een tijdje een draadloze router hier liggen van Sweex maar ik weet het wachtwoord niet meer wat ik er toen in heb gezet om in het scherm in te loggen

is er nog een mogelijkheid dat ik er nog op een manier inkom of zal ik een nieuwe router moeten kopen om de instellingen te veranderen

huidige instellingen is de verbinding namelijk nog niet beveiligd

wachtwoord router

kan je even wat meer informatie geven?

type ect.

moet er op staan, meestal achter op een sticker.

nee.. als ik het goed begrijp, heeft hij de router zelf een wachtwoord gegeven, om niet zo makkelijk dingen aan te kunnen passen.

ja idd ja ik heb toen de router zelf een wachtwoord gegeven waarschijnlijk, tenminste het standaard wachtwoord pakt hij niet meer

het is een sweex lw055 als je er wat aan hebt

Total Reset

Als je echt helemaal niets meer weet dan moet je hem een total reset geven.

Dit houd in dat hij dan wel terug gaat naar fabrieks instellingen.

Maar dit maakt niets uit, want je hebt geen keuze.

G R

Laatst bewerkt:
hoe moet ik die resetten dan?
de router heeft al enige tijd zonder stroom gelegen en ook de reset knop heb ik al ingeduwd

In de eerste reactie werd je al gevraagd naar het type/model.
Hoe je het modem kan resetten hangt met name hier van af, dus vermeld dat nu eerst even.
Stroom er af en de reset knop drukken heeft geen zin, daarmee reset je een modem niet terug naar de fabriek's instellingen.

resetten

Je moet zorgen dat de router is aangesloten en stroom krijgt.
zodra je dit hebt gedaan laat hem even 5 min. liggen.
daarna nog steeds voorzien van stroom de reset knop 30 seconden ingedrukt houden met een paperclip. of iets anders wat er in past.
als je dit hebt gedaan, zou die naar mijn idee weer terug in fabrieks instellingen staan.
probeer dit maar even en laat het maar weten.
grt Ron.

ik heb je tip opgevolgt en ik kom nu in het router menu
alvast bedankt voor de tip

ja voor mij is het opgelost en heb intussen de verbinding kunnen maken en natuurlijk het netwerk beveiligen met een voor mij bekend wachtwoord
wel zo makkelijk voor een andere keer anders vergeet ik het misschien weer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan