Wachtwoorden in thuisnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik maak gebruik van een NAS en heb van diverse mappen in de NAS een schijfletter gemaakt in de Verkenner van Windows 7. Ik moet echter als ik zo'n schijfletter wil benaderen een userID en een wachtwoord opgeven, terwijl in het thuisnetwerk delen met wachtwoord staat uitgeschakeld. Hoe kan ik het inlogschermpje voorkomen?

Mogelijk door op de volgende manier een keer in te loggen op de schijf;
Username; nasnaam\gebruikersnaam
password; ********
Uiteraard de pass die je voor de nas gebruikt.

Het delen van mappen en printers in een thuisnetwerk van Windows-computers staat (helemaal) los van hoe toegang tot mappen en printers in de NAS is geregeld. Normaal gesproken heb je in een NAS gebruikersnamen met bepaalde (toegangs)rechten op mappen, dus moet er ingelogd worden op die gebruikersna(a)m(en) om toegang te krijgen tot de mappen op de NAS.

Overigens is het bijna altijd mogelijk om het vinkje te zetten bij "Gebruikersnaam en wachtwoord onthouden" in Windows, dus is het maar een keer nodig om op de NAS handmatig in te loggen, daarna niet meer.

Tijs.

Overigens is het bijna altijd mogelijk om het vinkje te zetten bij "Gebruikersnaam en wachtwoord onthouden" in Windows, dus is het maar een keer nodig om op de NAS handmatig in te loggen, daarna niet meer.
Tijs.

Mee eens, maar ik vink dit steeds aan in dit scherm, maar het "onthouden" deed Windows niet.

Hmm... dat is jammer... Ik heb daar (zo snel) geen verklaring/oplossing voor.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan