• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wachtwoordenvraagstuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

jantoedeledoki

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2010
Ik ben al een tijdje op zoek naar het gebruik van wachtwoorden.
Met bijgevoegd bestand (ook hier gevonden), kom ik een heel eind.
Alleen wil ik in het formulier wat verschijnt bij het aanvinken van ''wachtwoord'',
dat het invoerveld ''Naam'' een keuzelijst wordt met daarin een aantal namen die ik heb
bepaald. Vervolgens zou het juiste, bij de geselecteerde naam, wachtwoord ingevoerd moeten worden.

Nog een stap verder zou zijn dat wanneer degene ingelogd is, hij zijn eigen wachtwoord kan wijzigen, die ik natuurlijk met mijn overrulende wachtwoord in een lijst kan beheren.

Ik ben benieuwd naar de reakties, aangezien Excel niet erg sterk is met wachtwoorden.

Bekijk bijlage Kopie van loginuserform(1).xls
Login = jacques
WW = 1234

Beste jantoedeledoki ;)

Heb er hier eentje waar je in een lijst de naam + paswoord kan ingeven.
Daarna moet je dit tabblad op hidden plaatsen in de VBA editor, zie info.

Ik zou ze geen bevoegdheid geven om het paswoord te wijzigen, anders kan men van andere users ook hun paswoord wijzigen !!!

Je moet ook de VBA editor beveiligen, want via ALT+F11 kan je hier gemakkelijk in.
Enkel die de VBA editor beveiligd kan de paswoorden veranderen.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Beste Danny,

Als eerste de beste wensen voor 2011.
Als tweede bedankt voor de snelle reactie. Hier kan ik wel even verder mee knutselen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan