wachtwoordprobleem win98

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
mijn dochtertje heeft wsch een wachtwoord op haar computer ingetikten is het vergeten; niemand weet het. weten jullie daar wat op? Annuleren etc. helpt niet. Het zit voorin windows, alles blijft zwart tot die twee regels verschijnen: gebruikersnaam: user en wachtwoord....

Al eens op Escape gedrukt, als dat verschijnt?

En anders ga je op zoek naar *.pwl bestanden en delete deze, de volgende keer bij het opstarten dan geen wachtwoord meer invullen.

wachtwoord

Vul eens de user naam in en dan enter, maar het kan ook het bios - wachtwoord - zijn. dan verwijder voor een moment de moederbord batterij, zodat dit reset wordt.

Re: wachtwoord

Geplaatst door JThomas
Vul eens de user naam in en dan enter, maar het kan ook het bios - wachtwoord - zijn. dan verwijder voor een moment de moederbord batterij, zodat dit reset wordt.

Je kon inderdaad wel eens gelijk hebben dat het een bios wachtwoord is, immers windows blijft niet staan met een zwart scherm, maar aan de andere kant heb ik nog geen bios zien vragen om een USER, een beetje raar is het wel.

nog geen succes. op escape drukken helpt niet. de muisaanwijzer functioneert wel. het duurt heel lang 40 sec of zo voor het "vul wachtwoord in:"" weer opduikt als ik een probeerwoord invul. al die tijd is er een zwart scherm met alleen de muispijl.
het is een toshiba laptop; de battrij even loswippen is geen kleinigheid denk ik; ik kan/durf het nog niet!
usernaam invullen (dat is user, voorgedrukt) helpt ook niet. graag nog meer suggesties!

ik kom niet in veilige modus door op esc te drukken. kan het nog anders?

ik ben er nog niet uit. indrukken van f1 tot f8 heeft geen effect bij opstarten. ik heb ook geprobeerd van de floppy op te starten; hetzelfde resultaat, een windows menu met vul uw gebruikersnaam in en dan user en dan wachtwoord ...
bestanden deleten .pwl, kan niet want ik kom ook niet in dos via escape of via de f-toetsen.

hoi hoi,ik ben er nog en ik zit nog steeds met het wachtwoord! Is er nog iemand die een idee heeft. De vaste schijf eruit halen en dan de bios opstarten misschien, dat durf ik nog . Of het batterijtje van het moederbord loshalen; ik weet niet hoe ik daar bij kom bij mijn Toshiba satellite laptop. Eenvoudig is het niet. Bedankt vast!

beste mario

ik kreeg geen inhoudelijke reactie meer op mijn vraag, (ik heb nog 2 keer daar raad gevraagd) vandaar dat ik maar een nieuwe thread begon. Hoe dan ook: wil iemand nog inhoudelijk reageren; het lijkt wat op een wiskundig axioma: het gegeven is doodsimpel en je bent er snel over uitgepraat, maar een concusie is er niet!

Heb je al geprobeerd windows opnieuw te installeren m.b.v de opstartdiskettte en de cd-rom?

met de opstartfloppy heb ik geprobeerd; maar dat geeft geen resultaat. blijkbaar zit het wachtwoord nog eerder in het windows of dos. met de cd rom zelf geeft ook geen resultaat. bedankt voor je reactie; het is wel een ingang.

Ik krijg toch het donker bruine vermoeden dat het GEEN windows 98 wachtwoord is, daar kan je altijd heel simpel omheen door op esc te drukken.

Weet je zeker dat er alleen win98 op staat of draait er misschien nog een NT achtige versie onder???
Het is een Toshiba laptop schrijf je, heb je misschien ook nog een type? Misschien kunnen we aan de hand daarvan wat wijzer worden.

wauw, ik heb het gevonden, dank zij jullie bemoeienis! JThoma gaf me de link naar de uitgebreide vraagbaak van HCC en daar stond veel in. Wat hielp was het volgende: ik heb de accu eruit gehaald, toen met stroom opgestart, uitgeschakeld en weer opgestart en voila, het was gedaan, hij startte weer gewoon op. Blijkbaar hield de accu het wachtwoord vast.
Maestro en Thoma en de anderen erg bedankt, namens mijn dochter. henryy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan