Wacom muis is dood!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Heb enkele jaren geleden eens (bij Lidl of Aldi) een eenvoudig Wacom-tablet (model FT-0405-U) gwkocht en nu (pas) geinstalleerd.

- de pen reageert prima (voor zover ik het overzie: 't is allemaal nog nieuw voor me)
- het (ingeschakelde) klikgeluid hoor ik niet
- de muis reageert in z'n geheel niet.

Heb ik iets verkeerd gedaan bij het installeren of zie ik een paar 'vinkjes' over het hoofd?

Misschien een dom antwoord maar de muis werkt alleen op hetzelfde "matje" als waar je de pen op kunt gebruiken. Los op de tafel zal de muis niets doen.

Ja, weet ik...

Misschien een dom antwoord maar de muis werkt alleen op hetzelfde "matje" als waar je de pen op kunt gebruiken. Los op de tafel zal de muis niets doen.

Toen ik gisteren de vraag stelde, dacht ik een reactie in die trant terug te krijgen (muis moet op het tablet bewegen), omdat er nu eenmaal personen zijn die denken dat het buiten die tablet kan. Ik had het kunnen voorkomen door het te melden. Maar: niet kwaad bedoeld hoor, had ik maar vollediger moeten zijn.

Vandaag op m'n werk (we hebben een grafische ontwerp-afdeling met veel Mac's en tablets) het ding bij enkele personen uitgeprobeerd, maar 't ding zweeg in alle talen. Dat hoeft niet meteen te betekenen (zeiden ze) dat ie kapot is: tabletten daar waren wel van Wacom, maar veel groter en professioneler.

Ik ga toch eens een mailtje bij Wacom neerleggen...

omdat er nu eenmaal personen zijn die denken dat het buiten die tablet kan.

Die mensen heb ik genoeg meegemaakt, vandaar mijn antwoord.

Die Wacom dingen werken volgens mij allemaal via hetzelfde principe dus een pen of muis doet het voor zover ik weet op elk tablet. Neem morgen anders de pen even mee naar je werk en kijk of die het wel doet op de tablets daar, als die wel werkt dan kun je er vrijwel zeker vanuit gaan dat de muis overleden is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan