• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

wagenpark registreren in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

blueridder

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2008
In excel wil ik een programma opzetten dat het gehele wagenpark beheert, keuringen, onderhoud. Wie heeft zoiets al gedaan en kan mij op weg helpen. Het gaat om een groot wagenpark (50 voetuigen). Nu hou ik het bij in een agenda.

alvast bedankt
nieuwkomertje

Hoi Bluerider,

Ik denk dat je meer hebt aan Access dan aan excel in dit geval.

klopt

klopt, maar als er geen acces voor handen is zal ik het moeten doen in Excel. Het zal toch niet zo moeilijk zijn om dat te ontwikkelen.

Begin er dan maar al eens aan.
Schrijf eens duidelijk op wat je allemaal wil bijhouden en uitrekenen.
Dan is er wel het een en ander te doen.

Cobbe

wagenpark

Begin er dan maar al eens aan.
Schrijf eens duidelijk op wat je allemaal wil bijhouden en uitrekenen.
Dan is er wel het een en ander te doen.

Cobbe

1. gegevens voertuigen
2. gegevens bestuurder
3. onderhoudgegevens
4. onkosten

Klopt.
En wat heb je tot nu toe zelf gemaakt in Excel o.b.v. de tip (link) die Puppie gaf en je eigen opsomming zoals hierboven in je post genoemd?

Verschillende tabs gemaakt met de volgende namen.
verreikers, personenauto, heftrucks

In deze tabs als kop
merk, type, bouwjaar, chacisnummer, collenummer, bestuurder

daaronder;
datum, onderhoudomschrijving, uitgevoerd door, kosten, opmerking

per pagina is 1 voertuig.

blueridder, Volgens mij ben je bezig met een zakelijke toepassing. Je hebt het ook over een groot wagenpark van 50 voertuigen. WAAROM moet het dan op zo'n onprofessionele manier worden opgelost???
Volgens mij zijn er goede 'beheers pakketten' voor niet al te veel geld verkrijgbaar (ik heb ff voor je gegoogled op 'wagenpark beheer' en kwam bijvoorbeeld op deze link). Dat lijkt mij een stuk beter dan iets in Excel proberen te bouwen.

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
blueridder, Volgens mij ben je bezig met een zakelijke toepassing. Je hebt het ook over een groot wagenpark van 50 voertuigen. WAAROM moet het dan op zo'n onprofessionele manier worden opgelost???
Volgens mij zijn er goede 'beheers pakketten' voor niet al te veel geld verkrijgbaar (ik heb ff voor je gegoogled op 'wagenpark beheer' en kwam bijvoorbeeld op deze link). Dat lijkt mij een stuk beter dan iets in Excel proberen te bouwen.

Groet, Leo

Bedankt voor de info, zal eens gaan kijken wat het voor mij kan betekenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan