Wake up on LAN/WAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

PorschefanRoel

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2009
Hallo iedereen,

Ik wil graag ervoor zorgen dat ik mijn PC kan opstarten als deze in slaapstand staat.
Ik heb gelezen dat dit met Wake up on LAN kan, maar ik begrijp dit niet helemaal.

Werkt dit alleen als je in een thuisnetwerk zit, of ook via LAN, ik wil namelijk op school op mijn PC thuis kunnen werken.
Ik heb Log me in al om erop te werken, alleen heb ik nog een programma nodig om mijn PC uit slaapstand te halen, omdat ik het nogal energieverspilling vind om zo'n ding de hele dag aan te laten staan.

Kan iemand mij misschien stap voor stap uitleggen hoe dit werkt en of het überhaupt wel mogelijk is, want na zoeken op internet ben ik niet veel wijzer geworden.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Roel

Laatst bewerkt:
Hai, ik heb dit ook al eerder werkend gekregen op m'n comp.

stap 1:
kijk of je bios wake-on-lan ondersteund.
stap 2:
enable hem.
stap 3:
lees dit door:
http://www.depicus.com/wake-on-lan/wake-on-lan-gui.aspx
stap 4:
download het progje en stuur wat magic packets.

let op: je pc hoeft niet in standby te staan, je kan hem gewoon helemaal uitzetten. Als het je niet lukt of je hebt er moeite mee hoor ik het wel :-)

Ik heb nog wel ff een vraagje, is dit ook geschikt over WAN, of alleen LAN?

Mijn moederbord is trouwens een Asus P5KPL-VM

Ik heb in m'n Bios 2 dingen enabeld:
Power On By External Modems en Power On By PCI Devices.
Is één van deze de optie die ik moet hebben, ik heb dit gevonden bij Power->APM Configuration.

Verder kan ik hier nog aanzetten:
Power On By RTC Alarm, Power On By PCIE Devices, Power On By PS/2 Keyboard en Power On By PS/2 Mouse.
Die staan allemaal op disabled.

Verder begrijp ik niet helemaal wat ik bij "internet adress" in moet vullen.

Maakt het met het portforwarden nog uit welke poort ik forward en moet deze UDP of UTP zijn?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
hallo iedereen,

ik heb een vraagje over WOL,
mijn netwerk kaart en mijn moederbord ondersteunen allebei Wake up on lan,
ik heb het ook allebei enabled en in mijn router heb ik poort 8 en 9 open staan,
daarna het programmatje gedownload alles in gevult zoals het er stond maar het blijft mislukken.
ik heb ook verschillende programma's geprobeerd, ook vberschillende sites maar alles zonder succes.

zie ik nu iets over het hoofd; 1) pc configueren 2) port forwarding 3) wake up on lan

iemand nog een idee ?!?!?!
bij voorbaad dank!
Diabl0

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan