Wake Up On Lan (wol)

Status
Niet open voor verdere reacties.

fabstar81

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
yooo, ik ben beizg met wake up on lan gebeuren maar ik moet denk ik nog even de missing link hebben. welke ik denk dat dat het in zit in de volgende link:

vinkje aanzetetn computer met deze kaart

dit venstertje komt van mijn XP machine welke een 98 machine aan moet gaan zetten...in die 98 however, zit dit venstertje niet!!

iemand die weet wie wat waar hoe en waarom?

tia !!!

Het kan ook vanuit de Bios, of soms wordt er disk bijgeleverd waarbij wat software opstaat, die dit ook kan aanzetten.
De kaart moet het natuurlijk wel aankunnen.

ok ok,

ik had natuurlijk al gezegd dat alles verder is ingesteld...
in mn bios wake up on lan enabled---->mn kaarten EN mn mobo ondersteunen het...

ALLEEN nog dat vinkje moet ik hebben. als jij zegt dat dat OOK via mn BIOS kan wilje me dan zeggen hoe?

ik ben nl niet onwijze vriendjes met computers enzo

En je moederbord moet het aankunnen en je moet natuurlijk een WOL kabeltje van je NIC naar je moederbord aansluiten.

Oeps net te laat.
Ik gebruik altijd alleen maar de bios om dit in te stellen.

kunnen jullie op helpmij.nl neit lezen of zo?

er staat toch duidelijk dat alles al is geregeld en dat ik alleen wil weten hoe wat waar en wie ik dat venstertje moet kunnen vinden in een 98 machine?!

Je zult eff de bios door moeten lopen, iedere bios is nl anders.

andere vraag dan (mn duits is wel goed): hoe moet het kopje in de bios heten dan?

DAN kan ik gaan zoeken snap je :D

Geplaatst door fabstar81
hoe moet het kopje in de bios heten dan?

Dit moet je echter zelf uitzoeken. Iedere bios is anders, ook type en versie's. Dus succes.

zojuist gedaan. nix echt wat ermee te maken heb volgens mij. behalve dan dat wake up on lan enabled. maar dat is niet van mn netwerkkaart

dus ik zit vast

Geplaatst door fabstar81
zojuist gedaan. nix echt wat ermee te maken heb volgens mij. behalve dan dat wake up on lan enabled. maar dat is niet van mn netwerkkaart

dus ik zit vast

Dat is juist wel van je netwerkkaart, maar je dus inderdaad een kabeltje van je netwerkkaart naar je moederbord aangesloten en alsnog werkt het niet?

Dan vrees ik dat jij één van die moederborden/netwerkkaarten hebt die zeggen het wel te kunnen maar dat dus NIET doen, helaas komt dit nog regelmatig voor zeker met wat 'oudere' pc's.

Als jij dus zeker weet dat alles goed is aangesloten in juist is ingesteld (je hoeft/kan in win98 verder niets instellen) vrees ik dat het niet gaat werken.

kzal ff vertellen wak allemaal heb gedaan:

kaartje erin (mobo)
kabeltje van kaart naar mobo (wol staat er zelfs naast en allemaal volgens manual)
in BIOS wake on LAN/RING enabled
op mn wakker makende pc wol.exe en winwake.exe geinstalled (1 vd 2 moet t toch doen?!)
MAC adres weet ik van de wakker TE maken pc (weet alleen de command om wakker te maken niet precies)

alleen dit verschil moet ik nog even regelen denk ik:

verschil eigenschappen 98 en XP

heb ook ergens gelezen dat als alles goed is ingesteld je netwerkkaart altijd moet branden aan de achterkant van je kast...dat doet deze dus ook niet!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan