Wallpaper verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wildeman

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2002
Hallo,

Ik heb laatst een wallpaper van Internet gedownload, en graag zou ik deze weer verwijderen. Maar wat schetst mijn verbazing.... ik krijg die wallpaper er niet af. Niet met de delete knop, niet met de rechtermuisknop, niks. Er komt alleen bij te staan wat is dit? En dat vraag ik me ook af.

Als iemand een idee heeft hoe ik die wallpaper kan verwijderen, hou ik me aanbevolen.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes,
wildeman

Ken je de naam van die wallpaper?
Ga naar het configuratiescherm-beeldscherm-tablad bureauscherm en klik daar iets anders aan.
In de verkenner bij de map c: windows staat die ook vermeld en daar kan je die ook verwijderen.

Een wallpaper in als achtergrond in XP neem ik aan? De wallpaper is een grafisch bestandje dat je ergens opgeslagen hebt, en dat je vervolgens hebt aangemerkt als achtergrond. Als je van die achtergrond af wilt, zijn er twee opties:

1. het bestand fysiek verwijderen. Zoek de bestandslocatie en verwijder het bestand in explorer.
2. ga op je bureaublad staan met je muis en klink op de rechter muisknop. Kies nu uit het menuutje "properteis" en dan het tabblad "desktop". Hier kan je de achtergrond wijzigen in een van de standaard achtergronden, of een bestand aanwijzen dat je als achtergrond wilt instellen.

Ik heb geen bestand opgeslagen, ik heb die wallpaper gewoon van internet gehaald, rechtermuisknop en dan als achtergrond gebruiken. Ik heb dus geen flauw idee waar ik moet zoeken. Heb de verkenner geopend en overal gezocht maar niks kunnen vinden. Die wallpaper moet toch op de één of andere manier te verwijderen zijn?

Ga in de verkenner naar extra, mapopties en dan weergave en vink aan bij verborgen bestanden weergeven en daarna terug zoeken naar die wallpaper.

Misschien een webobject wat je desktop verstoort:

Rechtsklik op je bureaublad, kies voor 'eigenschappen'. Tabblad 'bureablad' kiezen en dan 'bureaublad aanpassen'. Kies voor het tabje 'website'. Haal het vinkje weg bij 'Mijn huidige introductiepagina'. Klik op de nodige OK's- en toepasknoppen.

En als het dan nog niet werkt:

Rechtermuisklik op het bureaublad, `pictogrammen schikken op`, en dan `webonderdelen op het bureaublad vergrendelen` uitschakelen

Wallpapers Windows Internet Explorer: ( Als achtergrond gebruiken).
C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Application Data*\Microsoft\Internet Explorer.

Wallpapers Firefox: ( Bureaubladachtergrond instellen...).
C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Application Data*\Mozilla\Firefox.

* is een verborgen Map:

http://users.telenet.be/marcvn/spyware/1117602.htm

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan