Wamp installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjeeske

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2011
Mijn excuses als dit bericht verkeerd geplaatst zou zijn aangezien dit mijn eerste plaatsing is.
Ik ben gisteren met een Joomla cursus begonnen en loop gelijk helemaal vast.:(
We moesten een Wamp server installeren en dat is niet goed gegaan.
Nu heb ik hem via software verwijderd maar las ergens dat ik alvorens hem op nieuw te installeren eerst nog registersleutels moet verwijderen.
Heeft iemand misschien informatie voor me hoe dit alles veilig te verwijderen?

Volgens mij kan je hem gewoon opnieuw installeren.
Is bij mij ook gelukt.

Dank voor je snelle reactie.
Dus als ik je goed begrijp heb je hem ook alleen maar via software verwijderd en toen succesvol opnieuw geïnstalleerd?

Dank voor je reactie Pieter.
Hier lukte het dus niet Maar ik ben nu eindelijk erachter wat het probleem is.
Ik heb ook Skype geinstalleerd en dat schijnt niet samen te gaan met Wamp.

wamp is gewoon een lokale host en wat je hier op installeert heeft niks met software te maken. je installeert het nl. op je wamp.
voor een joomla installatie op wamp, moet je eerst een database aanmaken via php my admin. joomla uitpakken in een nieuwe map op je wamp server (map noem je bijv joomla_installatie.)
wil je je installatie verwijderen dan verwijder je gewoon de complete map + je database in php my admin.

naar localhost gaan in je url balk (bij mac toest je er achter :8888)
navigeren naar de map
en installatie procedure volgen.

host: localhost
user: root
pass: root
db_pre_suffix (is gewoon wat hij voor je tabellen zet in de db)

dat wamp o.i.d niet samen zou werken met skype heb ik zelf nooit iets van gemerkt :D

Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie.:thumb:
Ondanks dat alles nu prima werkt is is dit toch heel fijne informatie.
Ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt dat wamp en skype niet samen gaan.
Maar hier was de oorzaak van het probleem dat als ik de automatische opstart van skype aan had staan dat wamp niet werkte.

nee goed heb er zelf geen ervaring of problemen mee gehad :) zou bij jou prima kunnen dat dit wel het geval was i.i.g fijn dat het werkt :D

Ben zelf ook heel blij dat het werkt. Het is een eerste start.
Heb nog een lange weg te gaan. Maar ik hoop dat de cursus die ik nu volg me de basis kan geven een leuke fotografie website te bouwen.
Hoewel ik er zeker van ben dat ik nog meer vragen hier zal posten de komende tijd.:d

wamp installatie op laptop met windows 8.1

Ik heb gisteren en de dag ervoor proberen wamp toe installeren op mijn laptop die draait op 8.1. maar wamp start niet. Er schijnt ergens iets aan poort 80 te liggen, en deze zou al in gebruik zijn door een ander programma. Maar ik weet niet hoe ik dat moet veranderen, of dat ik een andere poort zou kunnen gebruiken voor wamp of dat er een andere oplossing is. Ik ben geen technicus op de computer, dus als iemand me zou kunnen raad geven.
Dan ben ik naar mijn vaste computer gegaan die op windows 7 draait, en daar Wamp op proberen te installeren, maar daar krijg ik een melding :PHP - win.exe systeemfout. Het programma kan niet worden gestart omdat MSVCR110.dll ontbreekt op uw computer. help en bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan