wamp of xampp voor extern gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin10

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Ik gebruik nu gewoon wamp op mijn pc en ik wil deze instellen dat je die van buitenaf kan benaderen en dat je er ook van buitenaf bestanden op kan zetten.

is xampp dan een betere optie omdat die nog ftp heeft?

alvast bedankt,

kevin10

bedankt rikXP:thumb: heb ik toch de goeie keuze gemaakt ik heb net even xampp geinstalleerd en poorten geopend en alles werkt nu op de mailservice na maar dat gaat ook wel lukken

vraag is opgelost :)

ik heb nog wel 1 vraag ik krijg 1 ding bij de beveiliging niet goed
namelijk dit onderdeel:

Deze XAMPP pagina's zijn voor iedereen toegankelijk via het netwerk !! NIET VEILIG!!
Elke XAMPP demopagina, zoals degene waarnaar u nu kijkt is voor iedereen toegankelijk via het netwerk. Iedereen die uw IP-adres kent kan deze pagina's zien.

ik neem aan dat dit de map is in xampp/htdocs/xampp alleen ik kan niet vinden waar je dit moet beveiligen.

Normaal gesproken zijn mensen niet bang voor aanvallen vanaf hun eigen netwerk. Bovendien zijn er veel mensen die een aparte server binnen hun eigen netwerk hebben, dus is deze functionaliteit juist wenselijk.

Maargoed, jij hoort niet bij die groep, dus moet het opgelost worden. Gelukkig hebben de ontwikkelaars hier rekening mee gehouden: vanaf de standaard xampp pagina kom je via de security pagina al snel terecht op http://localhost/security/xamppsecurity.php waar je een naam/wachtwoord kunt instellen voor beveiliging van de xampp map en een root wachtwoord voor mysql. Deze pagina is alleen te bereiken op de machine waar xampp op draait.

bedankt :thumb: :D
ik heb er wel het wachtwoord veranderd maar ik ben helemaal vergeten om het onderste gedeelte aan te passen.

nu is de vraag wel opgelost :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan